دوره آموزش خبر‌نویسی دانش‌آموزان خبرنگار استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

یاسوج (پانا) - فاز چهارم دوره آموزش خبرنگاری ویژه دانش‌آموزان پانا و پیشتاز شهرستان‌ها و مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد با تدریس مدرس کشوری خبرگزاری پانا در شبکه شاد بصورت پخش زنده در سراسر استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزش خبر‌نویسی دانش‌آموزان خبرنگار استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

فاطمه رشیدی در این جلسه که به صورت زنده برگزار شد، اظهار کرد: خبر گزارشی از یک رویداد عینی که داری یک یا چند ارزش خبری بوده و تحت تاثیر عوامل درون سازمانی و برون سازمانی شگل گرفته است.

مدرس کشوری پانا افزود: خبر داری فاکتور و ارزش های چون دربرگیری،شهرت،برخورد، شگفتی، بزرگی، مجاورت و تازگی هست.

رشیدی ویژگی های لازم برای یک خبرنگار را ذوق و استعداد، سرعت، وجه به واقعیت ها، داشتن اطلاعات وسیع، آموزش تخصصی، مسئولیت اجتماعی، داشتن صبر و حوصله و داشتن عشق و علاقه به کار خبرنگاری بیان کرد.
وی خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: اطلاعات و مهارت کافی داشته باشید همانطور که یک فرد تا مهارت رانندگی را اموزش نبیند نمی تواند گواهینامه رانندگی دریافت کند و بدون مهارت و اموزش ممکن است عواقب زیانباری را هم برای خود و هم دیگر افراد جامعه به همراه داشته باشد.

مدرس کشوری پانا تاکید کرد: تا زمانی مهارت های کافی را در این زمینه نداشته باشید گواهی معتبری دریافت نخواهید کرد همواره به دنبال مهارت و کسب اطلاعات جدید باشید تا در کارتان موفق شوید.

رییس سازمان دانش آموزی استان نیز اظهار کرد : هدف از برگزاری این دوره تقویت روحیه نقش پذیری دانش آموزان ، آشنایی آنها با اجتماع و توسعه و گسترش سواد رسانه ای در دانش آموزان علاقمند به حرفه خبرنگاری است .

سید نظام مرادی گفت : فاز چهارم آموزش خبرنگاران پانا استان به علت شیوع کرونا و رعایت دستور العمل های بهداشتی این دوره بصورت مجازی در بستر شاد برگزار می شود.

وی افزود: این دوره با مدرسان آموزش دیده پانا و موضوعات خبر نویسی، مصاحبه ، گزارش نویسی تدریس خواهد شد.

مرادی خاطر نشان کرد : به دانش آموزان پس از حضور در این دوره و قبولی در آزمون پایانی گواهینامه پایان دوره اعطاء خواهد شد.

شایان ذکر است استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای برگزاری دوره آموزشی 54000هزار دانش آموز پانا در سراسر کشور، آموزش 710 دانش آموز را از 16 بهمن ماه آغاز کرده که تا پایان بهمن ادامه خواهد داشت.

خبرنگار : مریم لحاکیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار