پیام‌های تبریک وزرای خارجه پاکستان و ارمنستان به امیرعبداللهیان

تهران (پانا) - وزرای امور خارجه پاکستان و ارمنستان در پیام‌های جداگانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به وزیر امور خارجه تبریک گفتند. 

کد مطلب: ۱۲۵۵۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پیام‌های تبریک وزرای خارجه پاکستان و ارمنستان به امیرعبداللهیان

به گزارش ایسنا، متن پیام وزیر خارجه پاکستان به شرح زیر است؛

احتراما،
صمیمانه ترین تبریکات خود را به ملت برادر خود به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام میدارم.

مردم پاکستان و ایران قرابت های تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی بسیاری با یکدیگر دارند.

مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با شما هستم تا روابط خود را بیشتر و به نفع دو کشور تقویت کنیم.

فرصت را مغتنم شمرده و احترامات فائقه را تجدید می‌نماید.

همچنین وزیر خارجه ارمنستان اعلام کرد که این کشور به دنبال تقویت روابط موثر و دوستانه با ایران است.

همچنین، آرارات میرزوریان، وزیر خارجه ارمنستان در پیام تبریک به حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان به مناسبت سی‌امین سالگرد تثبیت روابط دیپلماتیک میان ایران و ارمنستان عنوان کرد که روابط دو کشور بر پایه همکاری نزدیک و ناگسستنی بر اساس احترام متقابل شکل گرفته است.

بنا بر این گزارش، بیانیه برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و ارمنستان در تاریخ ۹ فوریه ۱۹۹۲ در تهران به امضا رسید. در آوریل ۱۹۹۲ سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان و در دسامبر همان سال سفارت ارمنستان در تهران افتتاح شد.

ایران یکی از شرکای کلیدی سیاست خارجی و اقتصادی ارمنستان است. پروژه‌های زیربنایی بزرگی توسط دو کشور در حوزه‌های‌های انرژی، حمل و نقل، کشاورزی، داروسازی و دیگر بخش‌ها در حال اجراست.

ارمنستان از میان چهار کشور همسایه تنها مرزهایش را به روی ایران و گرجستان گشوده است. مقامات ایرانی به دنبال تقویت روابط سیاسی و تجاری با کشورهای شرقی اتحادیه اروپا از طریق خاک ارمنستان هستند.

طبق آمار رسمی، ایران سومین شریک تجاری خارجی بزرگ ارمنستان است. تجارت ارمنستان با ایران در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۵۰۲.۸ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل ۲۵.۲ درصد رشد داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار