ابلاغ اعتبارات عمرانی مصوبات سفر رییس جمهوری به دستگاههای اجرایی استان اردبیل

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل گفت: با پیگیری مجدانه ،اعتبارات عمرانی استان اردبیل از محل سفر رییس جمهوری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

کد مطلب: ۱۲۵۴۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ اعتبارات عمرانی مصوبات سفر رییس جمهوری به دستگاههای اجرایی استان اردبیل

به گزارش استانداری اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در جلسه بررسی اعتبارات مصوب سفر رییس جمهوری به این استان اظهار کرد: اعتبار پروژه های عمرانی نسبت به سایر حوزه ها بیشتر بوده و باید این پروژه ها بر اساس اولویت در اسرع وقت افتتاح شوند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اعتبار را حوزه راه و شهرسازی به خود اختصاص داده است افزود: تمام کارگاه ها در محورهای مواصلاتی استان فعال است و با تزریق اعتبار جدید به این پروژه ها شاهد تسریع در روند عملیات اجرایی خواهیم شد.

استاندار اردبیل گفت: کل اعتبارات عمرانی حوزه راه و شهرسازی بالغ بر۳۴۰ میلیارد تومان از محل سفر رییس جمهوری ابلاغ شده که به پروژه های چهار بانده پارس آباد _سربند، سربند _مشگین شهر، اردبیل_ مشگین شهر، رضی _ امیرکندی، سه راه صحرا_ رضی، ورودی شهر گرمی، محور کلور _درام، محور اردبیل_ سرچم و تونل حیران تزریق می شود.

عاملی تصریح کرد: علاوه بر پروژه های راه سازی برای تکمیل بیمارستان نجف زاده نیز ۳۷میلیارد تومان از این محل در نظر گرفته شده که با استفاده از ظرفیت سوله سازی های استان این منابع در اسکلت بندی بیمارستان صرف خواهد شد که در کنار آن ۶۸میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان نیز برای راه آهن اردبیل_میانه تخصیص یافته است.

استاندار اردبیل افزود :۳۳میلیارد تومان برای پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای تخصیص یافته که با پیگیری مدیرکل این دستگاه بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد و ۷۰میلیارد تومان نیز برای تعمیر و بازسازی راه های روستایی بالای ۵۰ خانوار در نظر گرفته شده است که با شروع فصل کاری بخشی از این پروژه ها پیگیری می شود.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: در حوزه سازمان جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی و آبخیز داری و امور عشایری طرح های خوبی پیگیری می شود که با تزریق اعتبار از محل سفر شاهد رونق و توسعه این بخش خواهیم بود که ۲۰ میلیارد تومان برای خرید و تهیه تانکرهای سیار و ثابت برای آبرسانی به عشایر اختصاص یافته است.

به گفته عاملی همچنین۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبخیز داری در روستاها از محل سفر به منابع طبیعی استان تزریق شده است که باید در جذب این منابع دقت لازم را داشته باشیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه با تزریق این اعتبار به حوزه کشاورزی تا خرداد ماه سال آینده بخشی از این پروژه ها به بهره برداری می رسند گفت:۵۰میلیارد تومان به نواحی عمرانی پایاب سد خدا آفرین در پارس آباد و بیله سوار جهت برق رسانی و رفع نواقص صرف می شود و برای ایجاد شهرک های گلخانه ای در خلخال ۲۰میلیارد تومان و پارس آباد مغان ۶میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده است.

عاملی اظهارکرد: برای توسعه و راه اندازی ۷۵۰ هکتار باغات دیم در نقاط مختلف استان از جمله مشگین شهر، خلخال، اردبیل و گرمی ۱۵میلیارد تومان نیز به سازمان جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه در سایر حوزه ها هم به پروژه های مختلف اعتبار تخصیص یافته است گفت: برای آب و فاضلاب استان جهت تکمیل تصفیه خانه پارس آباد، تصفیه خانه اردبیل و اصلاح شبکه و تکمیل سایر تصفیه خانه ها و مجتمع های روستایی بر اساس ضرورت اعتبار گذاشته شده است و عمده هدف ما تامین آب شرب در روستاها و شهرها است.

به گفته استاندار اردبیل ۱۵۰ میلیارد تومان نیزبرای سد عمارت که ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد اختصاص یافته که این مبلغ برای تملک اراضی و رفع برخی نواقصات تزریق می شود تا از سال آینده سد عمارت آبگیری شود البته برای تکمیل نهایی اعتبار زیاد لازم است که باید تامین شود.

عاملی افزود: در کنار آن برای پایاب سد خداآفرین، سد تازه کند، سد عنبران، سد گیوی و انتقال آب به مخازن نیز منابعی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه بررسی این مصوبات می گوید:برای شرکت شهرکهای صنعتی نیز جهت تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی۱۵ میلیارد تومان ابلاغ شده تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد که وضعیت آسفالت و آماده سازی۹۵ هکتار فاز دوم این شهرک و تامین آب مورد نیاز از محل تصفیه پساب مورد تاکید است.

استاندار اردبیل از احداث و تکمیل پست سیار برای شهرک صنعتی ۲ خبر داد و گفت: راه اندازی پست مدنظر با اعتباری بالغ بر۱۳ میلیارد تومان که در سال آتی اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد بخشی از مشکل برق شهرک صنعتی۲ مرتفع خواهد شد و ایجاد پست سیار برای منطقه ویژه اقتصادی نیز توصیه می شود.

عاملی بیان کرد: ۱۰۰میلیارد تومان هم برای پروژه های برق استان در شهرک های صنعتی مصوب شده و بر این اساس باید مراکز تولید و صنعت تقویت شود البته با راه اندازی نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی با مشارکت بخش خصوصی برای صنایع فولاد بیشتر مشکلات منطقه ای حل خواهد شد.

رییس شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه الویت اصلی طرح های گردشگری، ایجاد زیرساخت های اساسی است اظهارکرد: ۳۲ میلیارد تومان نیز به تقویت و توسعه زیرساخت های گردشگری در شهرستان ها و مرکز استان به میراث فرهنگی ابلاغ شده که باید بگونه ای مدیریت شود تا حل مشکلات برای مردم قابل لمس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار