عرضه انواع گوشت قرمز با قیمت مناسب

تهران (پانا) - مدیر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از عرضه انواع گوشت قرمز با قیمت های مناسب در روزهای پایانی سال به منظور تنظیم بازار خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
عرضه انواع گوشت قرمز با قیمت مناسب

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، ابراهیم زارع درباره تصمیمات و تدابیر کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی برای ثبات بازار در اسفند ماه گفت: بر اساس آخرین تصمیمات کارگروه تنظیم محصولات کشاورزی مقرر شد گوشت قرمز گوسفند منجمد، گوساله منجمد و گوساله گرم در سراسر کشور و گوشت گوسفند گرم در سطح تهران توسط شرکت پشتیبانی امور دام در روزهای پایانی سال و ایام نوروز توزیع شود.

وی پیش بینی کرد قیمت گوشت قرمز منجمد حدود ۱۵ درصد کمتر از قیمت گوشت گرم در بازار عرضه شود.

زارع افزود: قیمت گوشت قرمز گرم نیز با قیمت مناسب قابل عرضه خواهد بود.

وی در همین حال اظهار داشت: گوشت مرغ منجمد بر اساس همان قیمت مصوب قبلی توسط شرکت پشتیبانی امور دام در بازار توزیع و قیمت انواع گوشت قرمز نیز در کارگروه تنظیم بازار به زودی نهایی و مصوب می شود.

مدیر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که کمبودی در تامین گوشت قرمز وجود ندارد، گفت: امسال با مازاد کشتار و عرضه گوشت قرمز مواجه ایم.

وی تصریح کرد: برای تامین ذخایر استراتژیک، اولویت با خرید گوشت تولید داخل است و در صورتی که از محل تولید داخل امکان تامین نباشد، شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به واردات می کند.

زارع گفت: دولت ابزاری هایی برای کنترل قیمت کالاها دارد و یکی از این ابزارها عرضه به موقع محصول در بازار است.

وی اذعان داشت: وزارت جهاد کشاورزی تلاش می کند از طریق همکاری و مذاکره با تشکل ها برای تنظیم بازار محصولات اساسی در ایام نوروز اقدام کند.

وی ادامه داد: وزارتخانه طی جلساتی به شرکت های قطعه بندی گوشت پیشنهاد داده قیمت هایشان را کاهش دهند.

زارع درباره برخی شایعات در مورد قیمت گوشت قرمز گفت: دلالان با شایعه پراکنی در فضای مجازی، ایجاد التهاب و تحریک خرید مردم و هجوم آنان به بازار به نوعی می خواهند قیمت سازی و درآمدزایی کنند و به اهداف خود برسند و این درحالی است که در کشور با کمبود گوشت قرمز مواجه نیستیم و قیمت ها مشخص هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار