سیدجواد هاشمی: آشنایی بچه‌ها با قرآن مستلزم شیوه‌های بدیع است

تهران (پانا) - سیدجواد هاشمی می‌گوید باید حرف قرآنی برای بچه‌ها بدیع باشد زیرا دشمن از طریق فضاهای مجازی آنان را به کارهای غیر اخلاقی تشویق می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۵۴۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
سیدجواد هاشمی: آشنایی بچه‌ها با قرآن مستلزم شیوه‌های بدیع است

یکی از فعالیت‌های زیرمجموعه سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی «قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» است که دارای اعضا و کارگروه‌های مختلفی از اصناف کشور ازجمله صنف هنرمندان است که «سیدجواد هاشمی» بازیگر کشورمان به نمایندگی از این گروه در این کارگروه حضور دارد. او چندی پیش در این کارگروه با توجه به اینکه سالهاست در حوزه کودک و نوجوان فعالیت‌های فرهنگی و به‌ویژه چندین فیلم سینمایی در این حوزه کارگردانی کرده است همچنان به کار در مورد کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم در آینده گلستانی را شاهد باشیم باید به شیوه نو و جدید برای کودکان و نوجوانان کار انجام دهیم که در حکم بذر پاشیدن است.

وی افزود: من به‌شدت معتقدم اگر قرار است کاری در حوزه قرآنی برای جامعه انجام دهیم باید این کار در حوزه کودکان و نوجوانان باشد. به‌عبارت‌دیگر اگر می‌خواهیم در آینده گلستانی را شاهد باشیم باید بذر بکاریم وگرنه هرس کردن و سم‌پاشی برای دفع آفات، کار خوبی است اما آنچه مهم است کاشتن بذر آن‌هم به شیوه نو و جدید برای کودکان و نوجوانان است.

این بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون اظهار داشت: ما در شرایطی قرار است از برکات و ثمرات قرآن و آشنایی بچه‌ها از کتاب خدا حرف بزنیم که دشمنان ما از طریق فضاهای مجازی و تولید فیلم، جوانان را به سمت‌وسوی فضاهای غیراخلاقی تشویق می‌کنند لذا لازم است در این شرایط، شکل گفتمان را تغییر دهیم و حرف تازه و بدیعی بزنیم تا شاهد تأثیرگذاری آن باشیم.

این هنرمند کشورمان ادامه داد: قرآن کتاب زندگی است و بسیاری از بزرگان ما علاوه بر تلاوت قرآن بر عمل آن نیز تاکید داشته‌اند لذا ما باید در حرف تازه خود به «چگونگی عمل به قرآن» تاکید کنیم و با ظرافت‌های هنری و خلاقانه، جوانان و نوجوانان را به سمت و سوی عمل به توصیه‌های قرآنی سوق دهیم و اینجاست که نگاه هنرمندانه نمود پیدا می‌کند.

سیدجواد هاشمی در پایان سخنان خود یادآور شد: اگرچه به قول سینمایی‌ها ما ویترین کار هستیم اما معتقدم کار اصلی در حوزه قرآن و کمک به مردم را سایر کارگروه‌های قرآنی انجام می‌دهند و ما هم هر کاری که از دستمان بربیاید باکمال افتخار انجام می‌دهیم به‌ویژه اینکه نام این کارگروه به نام قرآن کریم مزین شده است. همچنین جای کارگروه قرآنی که شامل تمام صنوف برای خدمت رسانی به مردم باشد خالی است و کار شایسته سازمان دارالقرآن در اشاعه فرهنگ قرآنی در این زمینه، ستودنی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار