با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان:

افتتاح «اتاق گفت و گوی اولیا» در هنرستان کیومرث صابری ناحیه یک رشت

رشت (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: هدف از راه اندازی اتاق گفت و گوی اولیا، فراهم کردن شرایط مناسب جهت برقراری ارتباط دوسویه بین والدین و مربیان است.

کد مطلب: ۱۲۵۴۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح «اتاق گفت و گوی اولیا» در هنرستان کیومرث صابری ناحیه یک رشت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در آئین کشوری افتتاح اتاق گفت و گوی اولیا که با حضور وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و با اشاره به اهمیت تشکیل اتاق گفت و گوی اولیا در مدارس استان، اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان نمادی از مشارکت خانه و مدرسه است به گونه ای که اعضای آن با مشاوره وهمفکری مسیری را برای تعلیم و تربیت مناسب آینده سازان تبیین می کنند.

وی در ادامه بر ضرورت آگاهی والدین نسبت به فضای مجازی و سواد رسانه ای در جهت کاهش آسیب های شبکه های اجتماعی تاکید کرد و گفت: اولیای دانش آموزان می توانند با آگاهی کافی نسبت به ظرفیت فضای مجازی، نقش خود را در تربیت و آموزش سواد رسانه ای به خوبی ایفا نمایند. مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین افزود: باید از توانمندی خانواده ها در فرآیند پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان استفاده کرد و زمینه افزایش مشارکت خانواده ها در فعالیتهای مدرسه را فراهم نمود.

محمد رحمتی در ادامه با بیان اینکه نقش مدرسه به عنوان یک نهاد تربیتی در ارتقای مهارت ها و فعالیت‍های مشارکتی در آموزش و پرورش بسیار مهم است، تصریح کرد: اتاق گفت و گوی اولیا در مدارس، موجب افزایش میزان مشارکت اولیا در انجام فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و تربیتی در مدرسه، توسعه تعامل اولیا با مدرسه، ارائه خدمات مشاوره‌ای و تسهیل فرآیند یاددهی و یادگیری می شود.

شایان ذکر است 50 درصد مدارس استان دارای اتاق گفت و گوی اولیا هستند و اولیا در این مدارس جلسات ماهانه خود را برگزار می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار