رئیس دانشگاه فرهنگیان:

انقلاب ایران، واکنشی غیرتمندانه، دینی و مردمی بر علیه نظام سلطه بود

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، انقلاب ایران را واکنشی غیرتمندانه و در عین حال سیاسی، مردمی، دینی و شیعی بر علیه نظام سلطه برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب ایران، واکنشی غیرتمندانه، دینی و مردمی بر علیه نظام سلطه بود

حسین خنیفر در جمع مسؤولان، مدیران و کارکنان این دانشگاه در محل نمازخانه سازمان مرکزی با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، از روحانیون به عنوان طلایه داران نهضت سال 57 یاد کرد و با اشاره به آشنایی همگان با روح انقلاب، گفت: امام راحل (ره) به عنوان عنصر اصلی و مهم پیروزی انقلاب ایران بود، انقلابی که با توکل به خدا و رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی و حضور اندیشمندانه مردم در صحنه پیروز و به ثمر نشست.

خنیفر، با تاکید بر رهبری داهیانه و مقتدرانه حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در دنیا به عنوان نقطه عطف تاریخ کشورمان ایران اسلامی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با پشت سر گذاشتن تحولاتی بس بزرگ و سهمگین موفق به کسب دستاوردهایی مهم در عرصه های مختلف شده است.

وی، کاربرد کلمات مردمی، اسلامی و شیعی را از جمله اصطلاحات رایج در اکثر منابع تحلیل غرب ذکر کرد و افزود: در این منابع از انقلاب ایران هرگز به عنوان یک انقلاب سیاسی محض، یاد نشده است. چراکه انقلاب ایران، واکنشی غیرتمندانه و در عین حال سیاسی، مردمی، دینی و شیعی بود.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به حساسیت ریشه دار، رزم کلامی و تحلیلی حضرت امام خمینی (ره) نسبت به مسایل کشور از سال های قبل از انقلاب، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین رویدادهای سیاسی، اجتماعی قرن بیستم به شمار می رود. انقلابی که نه تنها اثری پایدار بر تاریخ معاصر کشور بر جای گذاشت، بلکه دامنه های آن نیز منجر به تغییر و دگرگونی در برخی جوامع دیگر شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، سرکوب کردن مردم و نداشتن توان و ظرفیت برای رویارو شدن با هر گونه مخالفت را ویژگی مهم حکومت شاهنشاهی درج شده در مقالات خارجی عنوان کرد و افزود: تحقیر دین و مذهب و مبارزه با باورها و شعایر مذهبی از دیگر هجمه های رژیم گذشته بر علیه ملت ایران بود.

خنیفر، در ادامه دیکتاتوری سیاه و خفقان علیه مردم با قساوت آمیزترین روش ها، وابستگی ذلت آمیز به قدرت های خارجی و تحقیر ملت ایران، گرفتاری در انواع فسادها، بی اعتنایی نسبت به مردم و به حساب نیاوردن آن ها را از دیگر خصوصیات درج شده در کارنامه سیاه رژیم پهلوی برشمرد و تصریح کرد: نبود تفکر دور اندیشانه، شکنجه عریان، نداشتن شنود موثر و نگاه بالا به پایین رژیم پهلوی، منجر به هوشیاری، همدلی و یک صدایی ملت ایران در اجابت فرمان امام برای ورود به میدان مبارزه با ظلم و فساد و در نهایت پیروزی ملت مسلمان ایران شد.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، کسب نکردن تجربه از سایر کشورهای انقلابی، شتاب سریع برای غرب زدگی، نداشتن توانایی در اتخاذ تصمیمات بزرگ، نگاه طبقاتی به جامعه، داشتن نگاه اقتصادی غیر واقع بینانه و جاه طلبانه، دور اندیش نبودن، قطع ارتباط با آحاد ملت و فراموش کردن قدرت مذهب را از دیگر مشکلات رژیم گذشته اعلام و تاکید کرد: در تحلیل غرب، انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلاب یکتا جزو استثناهای قرن بیستم است.

این مقام مسؤول، چسبیدن به جایگاه ها و سیری ناپذیر بودن انسان را عامل مهم درگیر شدن با اضطراب و استرس ذکر کرد و گفت: با پایین آمدن توقعات در فرد شاهد جاری شدن شادی بیش از پیش در زندگی خواهیم بود.

خنیفر، آسایش امروز ملت ایران را مدیون شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس دانست و افزود: در حال حاضر عزت کشور ما به حدی است که بسیاری از فعالیت ها و اقدامات منطقه با در نظر گرفتن معادلات ایران صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان خطاب به حاضران، تاکید کرد: با در اختیار داشتن بزرگ ترین نعمت الهی، سنگین ترین وظیفه و تکلیف تاریخ را هم بر دوش داریم. باید با حفظ وحدت کلمه و شور و نشاط انقلابی در هر جایگاه و مقامی برای حفظ و استمرار انقلاب اسلامی در تلاش بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار