عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

هر اقدام مثبتی که نشان دهد طرفین مذاکره برای بهبود شرایط نیت دارند، ارزشمند است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت هر اقدام مثبتی که نشان دهد طرفین مذاکره برای بهبود شرایط و کاهش تنش‌ها نیت دارند، مثبت و ارزشمند است.

کد مطلب: ۱۲۵۳۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
هر اقدام مثبتی که نشان دهد طرفین مذاکره برای بهبود شرایط نیت دارند، ارزشمند است

به گزارش خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به معافیت تحریم‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران از سوی دولت بایدن گفت: هر اقدام مثبتی که نشان دهد طرفین مذاکره برای بهبود شرایط و کاهش تنش‌ها نیت دارند، مثبت و ارزشمند است. اما اقدام آمریکایی‌ها هیچ ارزشی به لحاظ فنی، اقتصادی و امنیتی ندارد.

نماینده مردم در تربت‌جام، تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس ادامه داد: آمریکایی‌ها تحریم‌هایی چند لایه و گسترده‌ای در این سال‌ها علیه ما اعمال کردند بخش عمده‌ای از این تحریم‌ها به بهانه فعالیت‌های غیرصلح آمیز ایران است در حالی که در هیچ سند، بازدید و گزارشی فعالیت غیر صلح آمیز ایران گزارش نشده و فقط دامن زدن آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به این شایعات بوده است.

وی بیان کرد: امروز این اقداماتی که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند اگر چه نشان دهنده این است که قصد دارند چالش و تنش را کمتر کنند و مذاکرات را به سمت نتیجه ببرند اما نمی‌تواند اثر ارزشمند و مهمی در مذاکرات داشته باشد این معافیت اثری در ساختار و شاکله تحریم‌ها آمریکا علیه ما نداشته است.

رحیم جهان آبادی اظهار کرد: چیزی که ما به طور مشخص از آمریکایی‌ها می‌خواهیم، در مذاکرات بارها گفته شده و مجلس هم به هیات مذاکره‌کننده تاکید کرده این است که باید تمام تحریم‌هایی که به بهانه فعالیت‌های اتمی ایران علیه ملت اعمال شده است و همچنین تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف دیگر علیه اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال شده و آمریکایی‌ها می‌خواهند لغو آن را از گردونه گفتگو خارج کنند، باید لغو شود تا آثار آن را در اقتصاد و زندگی مردم ببینیم تا گام مثبت و اثرگذاری در روند مذاکرات لحاظ کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار