متکی: آیت‌الله رئیسی نشان داد که از داخل یک اتاق نمی‌شود کشورداری کرد

تهران (پانا) - سخنگوی وحدت نیروهای انقلاب گفت اقتصادمان به جراحی نیاز دارد، وقتی تولید، ناموس اقتصاد است و به آن توجه نداشته باشیم یعنی اقتصاد نداریم. 

کد مطلب: ۱۲۵۳۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
متکی: آیت‌الله رئیسی نشان داد که از داخل یک اتاق نمی‌شود کشورداری کرد

منوچهر متکی در سخنرانی پیش از خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت اظهار داشت: همان گونه که در حوزه سیاسی و امنیتی به باور رسیده و به توانمندی هایمان تکیه کردیم، در حوزه اقتصادی هم باید به این باور برسیم.

وزیر خارجه اسبق جمهوری اسلامی با بیان اینکه امروز شرایط مذاکره متفاوت شده است، گفت: نان و آب کشور را به برجام گره زده بودند اما امروز در تغییر ریل گذاری‌های دولت جدید این اتفاق می افتد که غربی ها سیگنال می و دهند که به نتیجه می‌رسیم.

متکی با بیان اینکه مردم خوبی داریم چون در مشکلات ثابت کردند بر پیمانی که با انقلاب بستند ایستاده اند، افزود: آیت الله رییسی نشان داد از داخل یک اتاق نمی‌شود کشورداری کرد بلکه باید با تصمیم سازی و تصمیم گیری درست حرکت کرد.

وی گفت: فضا تغییر کرده و امکانات کشور در اختیار ملت قرار گرفته است؛ مردم ما کلام امام را باور کردند به انقلاب پیوستند و در این راه فرزندانشان را فدا کردند.

متکی با بیان اینکه کسانی را داشتیم که باور نداشتند اسلام می تواند حکومت کند، گفت: ریل های حکمرانی به دو مولفه نقشه راه، جهت‌گیری‌ها، مدیران و کارگزاران مرتبط است؛ کارگزارانی که به مبانی اسلام و انقلاب اعتقاد و باور داشته باشند که نظام اسلامی و بانکداری اسلامی قابل تحقق است.

وی گفت: در هشت سال گذشته متاسفانه شعار این بود بی همگان به سر شود بی غرب به سر نمی شود؛ نشد، و با این شعار راه به جایی نبردیم چرا؟ چون جهت گیری ها درست نبود؛ باورداشتن به درستی راهی که می رویم قدرت را چند برابر می‌کند.

سخنگوی شورای وحدت نیروهای انقلاب با بیان اینکه آیت الله رییسی به راهش باورمند است، گفت: در حوزه کرونا دولت کارنامه موفقی دارد و بعد از مدیریت کرونا مهمترین موضوع معیشت مردم است و معیشت مردم به تولید متصل است.

متکی، بزرگترین ارمغان امام خمینی (ره) را «استقلال» عنوان کرد و اظهار داشت: کشورهایی که طعم این واژه اکسیری را بچشند هرگز به وابستگی روی نمی‌آورند.

وی ادامه داد: در حوزه استقلال سیاسی، آمریکایی ها زود فهمیند یک سخنرانی امام همه نقشه های آنان را نقش بر آب می کند؛ خوب فهمیدند در حوزه سیاسی تحت هیچ شرایطی استقلالمان را رها نمی‌کنیم و آن راحفظ خواهیم کرد اما باید بدانیم این استقلال باید پشتیبانی شود.

وی با بیان اینکه دشمنان اشتباه فهمیده اند، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران علی رغم مشکلات کم کاری‌ها، کم کارآمدی‌ها و احیانا اهمال کاری‌های برخی مسئولان از راه امام و حمایت از رهبری دست نمی کشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار