تأکید وزرای خارجه ایران و عراق بر پیشبرد منافع و مصالح دو کشور

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عراقی خود ضمن مرور مناسبات ممتاز دو کشور همسایه و برادر درباره تحولات منطقه و ضرورت تلاش برای پایان دادن به جنگ یمن رایزنی وتبادل نظر کردند.

کد مطلب: ۱۲۵۳۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تأکید وزرای خارجه ایران و عراق بر پیشبرد منافع و مصالح دو کشور

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران امروز (پنج شنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق درخصوص آخرین تحولات روابط فیمابین و همچنین موضوعات منطقه ای و بین‌المللی مورد علاقه و اهتمام مشترک گفت و گو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران ضمن احوالپرسی و ابراز خرسندی از سلامتی و بهبودی همتای عراقی خود بعد از طی کردن دوره نقاهت به دنبال ابتلا به کرونا، برای وی آرزوی سلامتی و تندرستی کامل کرد.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در این گفت‌و‌گوی تلفنی، ضمن مرور کوتاهی بر مناسبات ممتاز دو کشور همسایه و برادر، درخصوص تحولات منطقه از جمله یمن و ضرورت تلاش برای پایان جنگ در این کشور که موجب ناامنی و ثباتی در کل منطقه می شود، رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه عراق در بخشی از این گفت‌و‌گو، ضمن رایزنی در مورد مذاکرات وین بر اهمیت تداوم مذاکرات تهران و ریاض و آثار مثبت آن بر تعمیق و تثبیت ثبات و امنیت در کل منطقه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان و فواد حسین بر تداوم مشورت و رایزنی و همفکری دو کشور در راستای پیشبرد منافع و مصالح دو کشور و همه کشورها و ملت‌های منطقه تاکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار