ایجاد بیش از ۶ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد گیلان

رشت (پانا) - مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد۶ هزار و ۵۷۱ فرصت شغلی در ۱۰ ماه نخست سال جاری برای مددجویان ایجاد شد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد بیش از ۶ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد گیلان

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان، عباس اهرابی با اشاره به اینکه امسال در نظر داریم ۱۰ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان برای مددجویان ایجاد کنیم، گفت: تاکنون ۶۳ درصد برنامه پیش بینی شده معادل ۶ هزار و ۵۷۱ فرصت شغلی در استان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تحقق ۶۹ درصدی برنامه پیش بینی شده پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد افزود: در ۱۰ ماه نخست امسال ۲۷۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: این پرداختی‌ها از محل اعتبارات بانکی ۲۶۲ میلیارد تومان و از محل صندوق امداد ولایت ۱۳ میلیارد تومان بوده است.
اهرابی درباره الویت ایجاد فرصت شغلی افزود: اولویت بندی‌ها بر اساس بخشنامه‌ای مدون به ترتیب شامل مددجویان معیشت بگیر، اعضای خانوار آن‌ها با اولویت سرپرست خانوار، فرزندان ذکور همسفره، همسران بیکار نوعروسان، همسران بیکار زنان سرپرست خانوار واجد ازدواج مجدد و سایر واجدین شرایط تک و چند خدمتی است.
وی در تشریح طرح راهبران شغلی، گفت: طرح راهبران شغلی یکی از سیاست‌های سال‌های اخیر کمیته امداد برای اشتغال آفرینی مددجویان در راستای پایدارسازی اشتغال و توانمندسازی مددجویان است که در حال حاضر تعداد ۱۷۴ راهبر شغلی در استان با این نهاد همکاری دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان گفت: توانمندسازی مددجویان و زمینه‌سازی برای ورود این خانواده‌ها به عرصه کار و تولید از اولویت‌های این نهاد است و در این زمینه استفاده از دانش و امکانات کارآفرینان در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار