استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

ایجاد 50 هزار شغل پایدار در بخش صنعت و تولید در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری پانا:استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: خوشبختانه در این زمینه ارتباطات ما با کشورها فراتر از ارتباطات دیپلماتیک بوده که نه تنها روند تولید در استان متوقف نشده بلکه سالانه 50 هزار شغل پایدار نیز در بخش صنعت ایجاد شده است.

کد مطلب: ۱۲۵۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، احمد علیرضابیگی در مراسم افتتاح ساختمان پژوهشگاه و مرکز تحقیقات علوم پایه دانشگاه تبریز، با بیان این که امروز موضوع استقلال سیاسی و معرفی دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به جهانیان بیش از همه چیز در کشور ما مورد توجه است، افزود: عملکرد 34 ساله نظام جمهوری اسلامی حاکی از این است که این نظام متاثر از شرق و غرب نیست و با تکیه بر شعارهای خود مسیر پیشرفت و تعالی را پیموده است.

وی با تاکید بر این که استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی قابل دستیابی نیست و یکی از مولفه‌های استقلال اقتصادی نیز رهایی از ثروت نفت است، افزود: اگر بنا را بر این بگذاریم که فروش نفت کشور در بهترین حالت، روزانه یک میلیون و 600 هزار بشکه باشد رقم به دست آمده از آن سالانه بیش از 60 میلیارد دلار نخواهد بود، در حالی که نیازمندی کشور تنها برای امورات جاری بیش از این مقدار است.

علیرضابیگی اضافه کرد: این آمار در حالی بیان می‌شود که سال گذشته به جهت محدودیت‌های تحریم، تنها 18 درصد آن به دست آمد و به جهت نفت‌پایه بودن اقتصاد کشور، بسیاری از پروژه‌های عمرانی با مشکل مواجه شد .

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که تمرکز بیشتری باید در موضوع استقلال اقتصادی صورت گیرد، افزود: راهی که برای دست یافتن به این هدف طی شده بسیار باارزش است اما راهی که در پیش رو داریم راهی طولانی است که باید با تکیه بر باورهای دینی و انقلابی و سرمایه‌ای که از رویارویی با دشمنان اندوخته‌ایم، ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: امروز جوانان ما که از نسل فرماندهان و رزمندگان سال‌های دفاع مقدس هستند می‌توانند به این مهم دست پیدا کنند؛ همچنان که تا امروز همین جوانان کارهایی را که تصور می‌شد نمی‌توانیم انجام دهیم انجام داده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر برقراری ارتباط بین توسعه علمی و توسعه اقتصادی، اظهار داشت: این کار باید از دانشگاه شروع شود و در گام نخست باید توانایی تبدیل علم به ثروت، تغییر در فرهنگ جامعه و اصلاح سبک زندگی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره سالانه علم تا عمل، گفت: خوشبختانه این حرکت‌ها اخبار خوبی را منتقل می‌کند و آمارهای ارایه شده از آن، حکایت از قابلیت‌های بالای کشور در زمینه تولید علم به ثروت می‌کند.


علیرضابیگی با تاکید بر این که برای عبور از تحریم باید ریسک کنیم، افزود: خوشبختانه در این زمینه ارتباطات ما با کشورها و استان‌های مجاور، فراتر از ارتباطات دیپلماتیک بوده و این ارتباطات به نحوی انجام شده است که نه تنها روند تولید در استان متوقف نشده بلکه سالانه 50 هزار شغل پایدار نیز در بخش صنعت و تولید ایجاد شده است.

وی، سازمان تامین اجتماعی را منبع این آمار ذکر کرد و با بیان این که آمار این سازمان باید در موضوع اشتغال، معیار قرار گیرد، اظهار داشت: در هشت سال گذشته با وجود شرایط سخت تحریم‌های اقتصادی، 400 هزار نفر به آمار بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی استان افزوده شده است، در حالی که تا قبل از این هشت سال، تعداد بیمه‌شدگان استان 220 هزار نفر بود

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: نشاط و سرزندگی بخش تولید در آذربایجان شرقی محصول تلاش همه دست‌اندرکاران از جمله دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاست و دانشگاه تبریز به عنوان دانشگاه جامع در شمال‌غرب کشور نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته است.

وی، با اشاره به افزایش پروژه‌های پژوهشی دانشگاه تبریز از 600 میلیون به شش میلیارد تومان در چهار سال گذشته، خاطرنشان کرد: این آمار بیانگر ارتباط مناسب بین دانشگاه و بخش تولید و صنعت می‌کند، چرا که بخش خصوصی در قبال تامین نیازمندی‌های خود برای طرح‌های پژوهشی، هزینه می‌کند و اگر نیازمندی این بخش از پژوهش‌های دانشگاهی تامین نشود قطعا حاضر به هزینه نخواهد بود.

علیرضابیگی همچنین با اشاره به افتتاح پژوهشگاه دانشگاه تبریز گفت: ان‌شاءالله این پژوهشگاه بتواند عاملی برای حضور موثرتر دانشگاه تبریز در عرصه پژوهش به ویژه فناوری‌های جدید باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه ارتباطات بین‌المللی دانشگاه تبریز را مورد تاکید قرار داد و افزود: این ارتباطات می‌تواند در ارتقای جایگاه دانشگاه تبریز و دستیابی به مدارج بالاتر موثر واقع شود.

وی با تاکید بر این که باید تاریخ دانشگاه تبریز را پاس بداریم، اضافه کرد: امیدواریم با به ثمر رسیدن همه کارهای بزرگ، موزه دانشگاه تبریز به عنوان ویترین این دانشگاه هم ایجاد شود و تصویر تاریخی و علمی این دانشگاه را به همه علاقمندان ارایه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار