در گرامیداشت دانش آموزان شهید مدارس زینبیه و ثارالله میانه:

نیکزاد: نسل جوان ما باید بداند که این انقلاب با بذل چه خون‌­های مقدسی حفظ شده است

استکبار جهانی از تفکر جمهوری اسلامی ایران که در دنیا موجب بیداری ملت‌ها شده، می‌ترسد

تهران (پانا) - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت باید واقعیت­‌های جنگ تحمیلی مکرر تکرار شود و نسل جوان را با آنچه امروز به عنوان نعمتِ نظام مقدس اسلامی در دستشان هست آشنا شوند. نسل جوان ما باید بداند که این انقلاب با چه زحمت­‌هایی به دست آمده و با بذل چه خون‌­های مقدسی حفظ شده و تا به امروز به عنوان یک امانت سنگین به دست ما سپرده شده است.

کد مطلب: ۱۲۵۲۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نیکزاد: نسل جوان ما باید بداند که این انقلاب با بذل چه خون‌­های مقدسی حفظ شده است

علی نیکزادثمرین در همایش ملی نیمکت‌های سوخته و گرامیداشت دانش آموزان شهید مدارس زینبیه و ثارالله میانه و با اشاره به فاجعه بمباران مدارس میانه، گفت: علت اجتماع امروز، ذکر یاد و نام شهدای مظلوم مدارس زینبیه و ثارا... میانه در ۱۲ بهمن ۱۳۶۵ است. بعد از عملیات موفقیت آمیز کربلای ۵ که رزمندگان اسلام تا نزدیکی‌های پتروشیمی بصره پیشروی کردند، تهدیدهای مکرر رژیم بعث عراق انجام می‌­شد و میانه دو بار مورد حمله قرار گرفت. بار اول، عصرِ روز یازدهم بهمن ماه بود که منازل مسکونی مورد حمله قرار گرفت و ۱۳ نفر از جمله کودکی دو ساله در آغوش مادر به شهادت رسیدند و ۳۷ نفر نیز مجروح شدند.

نیکزاد افزود: در اقدام جنایت‌­بار بعدی هم، مدارس زینبیه و ثارا... بمباران شدند و یک بمب دیگر هم در ۷۰ متری بیمارستان امام خمینی (ره) منفجر شد و ۶۸ دانش­ آموز بی‌گناه به شهادت رسیدند در حالی که آنها ما را متهم به عدم رعایت حقوق بشر می‌کنند خود در مقابل این جنایات سکوت کردند.

وی تصریح کرد: وقتی این سه واقعه را کنار هم قرار می­‌دهیم، از بمباران منازل مسکونی و به شهادت رساندن یک دستفروش در کنار خیابان، بمباران دو مدرسه و اصابت موشک به نزدیکی یک بیمارستان، می­بینیم که میانه یک سند تمام عیار از جنایات جنگی است که توسط صدام به رهبری و هدایت استکبار جهانی انجام پذیرفت.

نایب رئیس با انتقاد از ساده‌انگاری در خصوص علت حمله صدام به کشورمان و تحریف تاریخ، گفت: خلاصه کردن دفاع مقدس هشت ساله در اختلاف مرزی بین دو کشور یکی از توطئه‌­های خطرناکی است که یکی از قطعات پازل جریان تحریف محسوب می­‌شود و رهبر حکیم انقلاب، مدتی است که ما را مکلف کرده‌­اند تا در مقابل جریان تحریف بایستیم و روشنگری کنیم.

وی ادامه داد: شما اگر به مستندهایی که توسط رسانه‌های خبیث بیگانه در چند سال گذشته تولید شده است توجه کنید، می­‌بینید که جریان تحریف خیلی نرم درصدد است تا دفاع مقدس هشت ساله ما را در برابر تجاوزگری همه استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی را، به دعوای مرزی بین ایران و صدام بر سر مالکیت اروندرود تقلیل دهند و این جریان تحریف، نیازمند افشاگری و تبیین است و نسل جدید ما باید با واقعیت‌های جنگ بیشتر از قبل آشنا شوند.

وی تاکید کرد: جوانان ما باید بدانند که با آغاز جنگ، جمهوری اسلامی ایران از هرگونه حمایت خارجی بی‌نصیب بود ولی رژیم بعثی عراق با پشتیبانی‌های جهانی وارد جنگ با ایران شده بود در حالی که بیش از ۸۰ کشور به صورت رسمی و غیر رسمی عراق را یاری می‌دادند، جمهوری اسلامی ایران حتی از داشتن حق خرید سیم خاردار محروم بود. این مطلب را برژینسکی؛ مشاور امنیتی کارتر به صراحت اعلام کرده بود که شروع جنگ منطقه‌ای علیه ایران، راه حل مناسبی برای جلوگیری از صدور انقلاب است. او گفته بود «آمریکا در مقابله با انقلاب ایران، باید تقویت دولت‌هایی را که توان انجام عملیات نظامی علیه رژیم ایران را دارا هستند مورد توجه قرار دهد.»

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما با همه دنیا در حال جنگ بودیم، خاطرنشان کرد: تنها ۸ روز پس از آغاز تهاجم صدام به خاک ایران، ۵ هواپیمای شناسایی آواکس متعلق به نیروی هوایی آمریکا برای شناسایی عملیات‌های هوایی ایران ‌و اطلاع‌رسانی آنها به ارتش عراق، تحویل دولت عربستان سعودی شد. در همین راستا سازمان سیا هم از ابتدای جنگ تصاویر هوایی ماهواره‌ای از مواضع نیروهای نظامی و تاسیسات نفتی ایران را در اختیار رژیم بعث عراق قرار می‌داد. در همان ایامی که مردم ایران در اثر فشار ناشی از تحریم‌های اقتصادی و فشار جنگ به سختی روزگار می­‌گذراندند، دولت ایالات متحده‌ آمریکا، اعتباری به مبلغ ۸۴۰ میلیون دلار برای واردات مواد غذایی در اختیار عراق قرار داد تا در ادامه جنگ، اذهان داخلی عراق برضد جنگ با ایران تحریک نشود. همچنین از سوی آمریکا وامی به مبلغ یک میلیارد دلار برای خرید و به‌کارگیری توانایی ساخت سلاح به عراق واگذار شد.

وی در خصوص حمایت‌های استکبار از رژیم بعث، گفت: در آستانه باز پس‌گیری «فاو» در اردیبهشت ۱۳۶۷، ارتش عراق حدود ۵ هزار دستگاه تانک، ۴۵۰۰ نفربر زرهی، ۵۵۰۰ عراده توپ، ۴۲۰ فروند هلی‌کوپتر و ۷۲۰ فروند هواپیمای جنگنده و بمب‌افکن آماده برای عملیات در اختیار داشت. این خیل عظیم سیستم‌های تسلیحاتی، با حداقل ۳۰۰ فروند موشک زمین به زمین اسکادِ بی‌، ساخت شوروی تجدید ساختار شده توسط آلمان‌ها و مقادیر زیادی مهمات شیمیایی صادراتی آمریکایی ـ اروپایی تکمیل می‌شد. این حمایت‌­ها به حدی بود که ارتش عراق توانست استعداد نیرو‌های زمینی خود را از ۲۷ لشکر در سال ۱۳۶۵، به ۵۰ لشکر در سال ۱۳۶۸، افزایش دهد. علاوه بر آمریکا، برزیل، انگلیس و آرژانتین تسلیحاتی را در اختیار عراق قرار می‌دادند. ایتالیا و بلژیک با ارسال موشک‌های پیشرفته ضد زره و کمک به عراق در ساخت توپخانه دوربرد و بخش‌های دیگر ارتش این کشور از جمله حامیان عراق بودند.

نیکزاد تصریح کرد: این همه ماجرا نبود و فرانسه اگرچه در ابتدا اعلام بی‌طرفی کرد، اما ۷/۴ میلیارد دلار کمک مالی در اختیار رژیم بغداد قرار داد. همچنین هواپیماهای سوپر اتاندارد و موشک‌های لیزری که از آخرین دستاوردهای صنعت نظامی فرانسه بود در اختیار ارتش عراق قرار داد و آلمان نیز از دیگر کشورهایی بود که با ارسال مواد شیمیایی به یاری صدام شتافت به طوری که عراق را قادر ساخت تا ۶ هزار تن بمب شیمیایی علیه ایران به کار گیرد و به این فهرست طولانی خیانت­‌های برخی سران مرتجع عرب را نیز باید اضافه کرد و به عنوان آخرین مورد باید به این حقیقت اشاره کنیم که در نبرد ۸ ساله مقدسمان از ۱۵ کشور اسیر داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: باید این واقعیت­‌ها را مکرر تکرار کنیم و نسل جوان را با آنچه امروز به عنوان نعمتِ نظام مقدس اسلامی در دستشان هست آشنا کنیم و نسل جوان ما باید بدانند که این انقلاب با چه زحمت­‌هایی به دست آمده و با بذل چه خون‌­های مقدسی حفظ شده و تا به امروز به عنوان یک امانت سنگین به دست ما سپرده شده است. همچنین باید بتوانیم وقایع مرتبط با انقلاب اسلامی را در سطح کلان تحلیل کنیم. وقایعی که برای نظام مقدس اسلامی رخ می‌دهد در دو سطح جزئی و کلی قابل تحلیل است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه مشکل استکبار جهانی با جمهوری اسلامی به خاطر نگرشی است که به دنیا عرضه می‌کند، گفت: مشکل انقلاب اسلامی با استکبار جهانی کوتاه مدت و جزئی نیست. آنها با برخورداری کشور از انرژی هسته­‌ای مشکل ندارند چون کشورهای دیگری هم هستند که از این فناوری استفاده می‌­کنند. همچنین حقوق بشر ادعای غربی­‌ها هم مسأله اصلی آنها نیست چرا که خودشان روزانه در بدترین شرایط در حال کشتار مردم جهان هستند. مگر نه این است که در افغانستان پس از ۲۰ سال اشغال، هر چه توانستند غیرنظامی را قتل عام کردند؟ مگر نه این است که هر روز در یمن خانواده­‌هایی داغدار می­‌شوند و عروسی­‌ها به عزا تبدیل می­‌شود؟

وی افزود: مشکل استکبار جهانی حرف جدیدی است که در عرصه­‌های مختلف مطرح کرده است و الهام‌­بخش دیگر ملت­‌ها شده است. حرفی که نه شرقی است و نه غربی، بلکه مبتنی بر تفکر توحیدی امام است.

نیکزاد افزود: در مسأله حقوق بشر، انقلاب اسلامی حرف سومی را مطرح کرده است که مبتنی بر کرامت انسانی و اسلامیِ انسان است. در مسئله زن، گفتمان الگوی سوم زن را مطرح کرده است که نه زن گوشه ­نشین و در حاشیه شرقی است و نه زن غربی که صرفا ابزار محسوب می‌­شود و نه در عرصه نظام سیاسی، محدودیت‌­های لیبرال دموکراسی و نظام­‌های سوسیالیستی را کنار زده است و نظریه مترقی مردمسالاری دینی را به دنیا معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: گفتمان غربی و شرقی هر دو در این حرف مشترک بودند که برای پیشرفت باید دین را کنار گذاشت، اما تفکر انقلاب اسلامی بدون اینکه دین را از عرصه جامعه حذف کند، از حضور دین در متن زندگی و حکومت سخن گفته و از پیشرفت و توسعه توامانِ مادی و معنوی، و عمران و آبادیِ توامان دنیا و آخرت سخن گفته است. انقلاب اسلامی در عرصه سیاست خارجی، هم با ظلم و هم با تظلّم (یعنی هم ظلم کردن و هم پذیرش ظلم) مخالفت کرده و با معرفی نظریه مقاومت، الهام بخش ملت­های آزاده جهان شده است و امروز به برکت مجاهدت حاج قاسم عزیز و سربازان محور مقاومت، نتایج این شجره طیبه به خوبی قابل مشاهده است.

وی تاکید کرد: اینها حرف­های نو و جدیدی است که انقلاب اسلامی به دنیا معرفی کرده است و همین حرف­‌ها که باعث خیزش ملت‌های مسلمان می‌­شود، سبب شده است تا همه استکبار در برابر انقلاب اسلامی صف‌­آرایی کنند.

وی با اشاره به موفقیت‌های محور مقاومت در منطقه، گفت: شما می‌­بینید که محور مقاومت در هر جا که اراده می‌­کند، اراده خودش را بر دشمن پیروز می­کند و امروز ابهت پوشالی امریکا در نزد مردم جهان فروریخته است. رهبر حکیم ما از افول امریکا هم سخن گفتند. نشانه‌های این افول بیش از هر زمان دیگری دیده می­‌شود و بر اساس سنت قطعی خداوند، با مقاومت مثال‌زدنی مردم ایران در برابر فشارها، ان شاء ا... همین نسل حاضر، افول هر چه بیشترِ امریکا و اضمحلال رژیم صهیونیستی را به چشم خواهند دید.

وی در پایان و خطاب به استکبار و کسانی که علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کنند، گفت: انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و ریچارد نیکسون­‌ها، جیمی کارترها، و ریگان‌­ها که روسای جمهور قدرتمند شما بودند و انقلاب نوپای اسلامی در ضعف بود، نتوانستید کاری از پیش ببرید. امروز که جمهوری اسلامی در اوج عزت و قدرت قرار دارد و شماها دچار حُکّام زبونی مثل ترامپ­‌ها و جوبایدن‌­ها هستنید قطعا نخواهید توانست غلطی بکنید. مردم ایران اسلامی مقاومت را از امام و شهدا آموخته است، شهدای زینبیه و ثارا... نمادهای مقاومت و ایستادگی این ملت هستند. جنگ نظامی و جنگ اقتصادی شما شکست خورده است و آینده قطعا از آنِ ملت عزیز ایران اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار