سعید هاشم‌زاده: جشنواره فجر به فیلم‌های کوتاه و مستند، نگاه جنبی دارد

تهران (پانا) - یک منتقد سینما معتقد است حضور فیلم‌های مستند و کوتاه در جشنواره فیلم فجر بیشتر تزئینی است.

کد مطلب: ۱۲۵۲۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سعید هاشم‌زاده: جشنواره فجر به فیلم‌های کوتاه و مستند، نگاه جنبی دارد

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سعید هاشم زاده در برنامه «هفت» به بررسی فیلم های مستند حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر پرداخت.

هاشم زاده درباره فیلم های مستند جشنواره فیلم فجر گفت: خاطرم است وقتی در جشنواره سینماحقیقت با دوستان فیلمساز صحبت و درباره فیلم‌هایشان صحبت می‌کردیم، خیلی دوست داشتند که در جشنواره فجر حضور داشته باشند. بنابراین معلوم است «فجر» به نوعی ارزش افزوده‌ای به فیلم‌ها از جمله فیلم های مستند و کوتاه می‌دهد اما این نگاه فیلمساز به جشنواره است و من بیشتر دوست دارم درباره نگاه جشنواره به فیلم‌های مستند و کوتاه صحبت کنیم.

این منتقد گفت: جدول نمایش فیلم‌های جشنواره که آمد مشخص شد که متاسفانه جشنواره فجر به فیلم‌های کوتاه و مستند، نگاه جنبی دارد. خاطرم است چندین سال پیش در همین مرکز همایش‌های برج میلاد سانس اول در همان سالن اصلی اختصاص به نمایش فیلم‌های مستند داشت و تمایزی نسبت به فیلم‌های مستند و کوتاه و فیلم‌های بلند سینمایی وجود نداشت. اما در جدول نمایش برج میلاد در جشنواره چهلم، فیلم‌های مستند و کوتاه زمانی اکران دارند که اهالی رسانه در حال پوشش خبری نشست رسانه‌ای فیلم قبلی هستند! و دور از منطق است که اهالی رسانه، منتقدان و حتی خود هنرمندان در آن زمان به یکی از سالن های کوچک برج میلاد برای نمایش فیلم‌های مستند و کوتاه بیایند!

وی ادامه داد: محل، ساعت و تعداد آثاری که پذیرفته شده است، به اعتقاد من بی‌توجهی به فیلم مستند است. از همین رو من همچنان فکر می‌کنم جشنواره فجر، جشنواره فیلم داستانی است و در کنارش فیلم‌های کوتاه داستانی یا تجربی قرار بگیرد اما وقتی فیلم مستند می‌آید و به آن اهمیت داده نمی‌شود، به نظرم به یان نوع سینما جفا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار