چرا سازمان دانش‌آموزی تاسیس شد

اصفهان(پانا) - مشاور سازمان دانش‌آموزی گفت مهم ترین مساله‌ای که در سازمان دانش‌آموزی مبناست "کار گروهی" است، کار گروهی در قالب تشکیلات معجزه می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۵۲۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
چرا سازمان دانش‌آموزی تاسیس شد

علی نقی یزدان پناه مشاور سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در جلسه تودیع عباس زهیری و معارفه علی رستمی ضمن تشکر از زحمات عباس زهیری و آرزوی موفقیت برای علی رستمی سرپرست سازمان دانش آموزی گفت: امیدوارم راه شهدا را فراموش نکنیم و ادامه دهنده این راه شهدا باشیم.

وی در مورد اینکه چرا سازمان دانش آموزی تاسیس شد،گفت: سازمان دانش آموزی تاسیس شد تا با دانش آموزان برنامه ریزی کند، با دانش آموزان تصمیم گیری کند و با دانش آموزان اجرا کند نه اینکه برای دانش آموزان برنامه ریزی کند،تصمیم گیری کندو اجرا کند.

وی با بیان با بیان اینکه بیش از ۲ دهه از تشکیل سازمان دانش‌آموزی گذشته است و یکی از دلایل بقای این سازمان همت بلند و خالصانه مربیان بوده است، درباره دلیل تاسیس سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: امروزه در تمام آموزش و پرورش‌های توسعه یافته دنیا، سازمان‌های مکملی وجود دارد که پویا بودن آموزش و پرورش را نشان می‌دهد. در گذشته خروجی آموزش و پرورش محصولی بود که افراد فاقد هرگونه مهارت بودند اما آیا او برای ورود به عرصه زندگی مهارت‌های لازم را کسب کرده است؟ یکی از دلایل عمده تاسیس سازمان دانش‌آموزی این بود تا با کمک و روش‌های جدید نواقص آموزش و پرورش را برطرف کند.

وی با بیان اینکه با کمک سازمان دانش‌آموزی، افراد در آموزش و پرورش مهارت‌های زندگی، فردی و اجتماعی را کسب می‌کند افزود: سرآغاز تغییر دانش‌آموز تغییر مربی است. کارکرد آموزش و پرورش باید چه چیزی باشد تا این نیاز احساس شود سازمانی باید به آموزش و پرورش کمک کند.

یزدان پناه اولین کارکرد آموزش و پرورش را انتقال فرهنگ دانست و گفت: کار مدرسه نیز انتقال فرهنگ به دانش‌آموزان است آموزش و پرورش باید آداب، سنن و هنجارهای جامعه را منتقل کند. از دیگر کارکردهای آموزش و پرورش می‌توان به جامعه پذیر کردن دانش‌آموزان، نظارت اجتماعی و خود کنترلی، یگانگی و انسجام در بین دانش‌آموزان، نوآوری و تغییر، پرورش، رشد و شخصیت دانش‌آموزان و رشد سیاسی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی باید یک سازمان مولد، تولید کننده و مرجع تربیتی باشد عنوان کرد: مهم ترین مساله ای که در این سازمان مبناست "کار گروهی" است، کار گروهی در قالب تشکیلات معجزه می‌کند.

یزدان پناه به ویژگی‌هایی که آموزش و پرورش باید به دانش‌آموزان منتقل کند اشاره کرد و آنان را خطرپذیری، مسئولیت پذیری، مشارکت جو کردن دانش‌آموزان، نظم پذیری، تاب آوری و تمرین در شرایط سخت بودن خواند‌ و تاکید کرد : این ویژگی‌ها از سوی سازمان دانش‌آموزی محقق می‌شود.

مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی با طرح این سوال که کار تشکیلاتی چه اهمیتی دارد بیان کرد: اولین اصلی که ضرورت کار تشکیلاتی را دوچندان می‌کند ضرورت دینی و اخلاقی است، ضرورت فردی، اجتماعی، اقتصادی و تربیت سیاسی از دیگر موارد و ضرورت‌های با اهمیت کار تشکیلاتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار