برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در حدود ۶ هزار مدرسه

تهران (پانا) - مسئول دبیرخانه دهمین دوره مدرسه انقلاب اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به بیان فعالیت‌های اتحادیه و جزئیات برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب در ایام‌الله دهه مبارک فجر پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۵۱۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در حدود ۶ هزار مدرسه

محسن جعفری در نشست خبری امروز خود که به مناسبت دهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌فرمایند در گام دوم بر دوش نوجوانان و جوانان مسیولیت سنگینی سپرده شده که باید این مسیولیت را به دوش بکشند.

وی افزود: در بهمن ۱۴۰۰ سومین سالگرد ابلاغ و اعلام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبری است بیانیه ای که نقشه راه انقلاب و مسیر حرکت انقلاب در دهه‌های آینده تبیین شده است.

جعفری بیان کرد: این بیانیه برای آحاد ملت قابل تامل است و رهنمودهای ارزنده ای دارد اما به دلیل شرایط کرونایی این بیانیه چندان مورد توجه قرار نگرفته و باید اصحاب تعلیم و تربیت توجه بیشتری را به محتوا، خوانش و سوق دادن نوحوانان به این بیانیه داشته باشند.

مسئول دبیرخانه دهمین دوره مدرسه انقلاب اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: اتحادیه به عنوان یکی از متولیان امر تعلیم و تربیت با همراهی آموزش و پرورش در بهمن ۱۴۰۰ که در دهمین سالگرد نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب هستیم خود را مکلف دانسته این نمایشگاه‌ها را با محوریت بیانیه آغاز کند.

وی افزود: دهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در حدود ۶ هزار مدرسه در سراسر کشور برگزار خواهد شد. ابن نمایشگاه‌ها در مدارسی که از هفته‌های گذشته برنامه ریزی کردند تا بتوانند در دهه فجر حضور بانشاط و عالمانه ای را برای ارائه مبانی اسلامی داشته باشند، برگزار می‌شود.

جعفری اهداف برگزاری این نمایشگاه‌ها را برشمرد و آنان را افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مبانی اسلامی، افزایش روحیه امید، سوق دادن نوجوانان به شناخت نقش خود، جهت دادن به نوجوانان در حوزه آزادی خواهی، تبیین نقش نوجوانان در تحقق عدالت اسلامی، مهارت افزایی در حوزه روایت گری انقلاب اسلامی، جهت دهی به روحیه مطالبه گری و آموزش اتتقادگری منصفانه، ایجاد روحیه مساله شناسی در دانش‌آموزان، ایجاد بصیرت و تقویت دشمن شناسی، تقویت روحیه معنویت و اخلاق در بین نوجوانان، معرفی الگوهای موفق در مسیر انقلاب، تبیین الگوی دختران در قالب برنامه، معرفی منابع امین در موصوعات محوری و ترویج فرهنگ مطالعه و تحقیق در بین دانش‌آموزان اعلام کرد.

مسئول دبیرخانه دهمین دوره مدرسه انقلاب اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان درباره شیوه برگزاری این نمایشگاه‌ها ادامه داد: گروه‌های دانش‌آموزی در قالب گروه‌های ۷ نفره هستند و دانش‌آموزان در سامانه‌های مرتبط ثبتنام و مبانی مورد توجه نمایشگاه را از طریق مربیان و کادر استان‌ها انتخاب می‌کنند.

وی با اعلام اینکه بین ۴۰ تا ۸۰ هزار دانش‌آموز متوسطه در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند افزود: هر دانش‌آموز مسئول روایتگری یک غرفه خواهد شد چراکه عنصر روایتگری یک عنصر رشد دهنده برای دانش‌آموز است. تولیدات فضای مجازی دانش‌‌آموزان نیز در ۱۰ رشته خواهد بود.

جعفری با اشاره به اینکه فعالیت این نمایشگاه‌ها از فردا ۱۲ بهمن تا ۳۰ بهمن خواهد بود بیان کرد: مبنای محتوایی نمایشگاه‌ها بر ۳ بخش دیروز امروز و فردا دسته بندی می‌شود که دستاوردهای انقلاب اسلامی مورد توجه است. همچنین مکتب حاج قاسم به عنوان یک الگو برای نوجوانان در این نمایشگاه‌ها مورد تاکید است.

وحید عظیمی نژاد معاون فرهنگی اجتماعی اتحادیه نیز در این نشست اظهار کرد: دهمین دوره نمایشگاه دانش‌آموزی مدرسه انقلاب در تشکل اتحادیه در حال برگزاری است یکی از برنامه‌های دهه فجر برگزاری این نمایشگاه‌هاست که با اهدافی برپا می‌شوند.

وی افزود: در مدرسه انقلاب به دنبال این هستیم که تیم سازی و تشکیل گروه را در مدرسه داشته باشیم در این نمایشگاه‌ها در جهت انسجام بهتر و درونی اتحادیه تلاش می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار