مهدی مودی:

بهترین زبان امر به معروف و نهی از منکر لسان عملی است

بجنورد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهم دینی هستند که بدون نیاز به ابلاغ و حکم به‌عنوان یک وظیفه همگانی مطرح هستند و هرکس در هر جایگاهی باید این وظیفه را با رعایت شرایط و به نحو شایسته به انجام برساند.

کد مطلب: ۱۲۵۱۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بهترین زبان امر به معروف و نهی از منکر لسان عملی است

مهدی مودی افزود: توجه به برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نظارت بر حجاب و عفاف، مورد اهتمام جدی است که باید در ادارات مورد تأکید قرار گیرد.

مودی تاکید کرد: همه معاونت ها و برخی ادارات داخلی که مدارس خاصی را تحت پوشش دارند باید در این موضوع پای کار باشند و در زیر مجموعه های خودشان به صورت جدی به این مسئله ورود کنند. گروه های یادآوران معروف و یاوران معروف را در مدارس و ادارات فعال کنید و هرچقدر در این حوزه فعالیت و تلاش کنیم خداوند متعال اجرش را خواهد داد. تعامل گسترده با دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز برقرار شود و از ستاد برای اجرای فعالیت ها در مدارس و مراکز آموزشی و تربیتی استفاده شود. همچنین به صورت مداوم گزارش فعالیت های آموزش و پرورش در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به ستاد استان ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: بهترین زبان امر به معروف و نهی از منکر لسان عملی است و جهت بهبود و پیشرفت امور باید زبان و عمل ما یکی باشد و اگر منکری را می بینیم باید در جهت رفع آن اقدام کنیم و تا به نتیجه رسیدن آن تلاش کنیم تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احساس شود.

در ادامه این جلسه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از برنامه های آموزش و پرورش با رویکردی تربیتی است و تمام معلمان، مربیان و مدیران موظف هستند به این مقوله توجه خاص داشته باشند.

محمد عقیقی عنوان کرد: تمامی فعالیت ها در آموزش و پرورش بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر است و همه ما باید در سطح جامعه برای زنده نگاه داشتن آن تلاش کنیم و وقتی که مقام معظم رهبری می فرمایند: مسئله امر به معروف و نهی از منکر مانند مسئله نماز، واجب و یاد گرفتنی است و باید بروید آن را یاد بگیرید، یعنی اهمیت این موضوع برای ما بیش از پیش روشن خواهد شد.

عقیقی با بیان اینکه کسانی که اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند باید خود الگو در این فریضه باشند، تاکید کرد: اگر به موضوع امر به معروف و نهی از منکر وسیع نگاه کرده و دستورات آن را اجرا کنیم امورات دیگر نیز به تأسی از این امر اصلاح می شود.

وی اضافه کرد: همان‌گونه که نماز یک فریضه واجب است، امر به معروف و نهی از منکر هم جزو فرایض واجب اسلامی محسوب می‌شوند و اقامه این فریضه هم مانند اقامه نماز باید در اولویت قرار بگیرد و معلم در دین ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است و می تواند نسل نوجوان و جوان را نسبت به مسایل امر به معروف و نهی ازمنکر و اهمیت آن آگاه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار