این خودروها تا شب عید گران می‌شوند

تهران (پانا) - بازار خودرو در آستانه شب عید همچنان راکد است. یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید علی‌رغم کاهش قیمت خودرو اما در آستانه شب عید این بازار هیچ خریداری ندارد. پیش‌بینی می‌شود روند کاهش قیمت خودرو در هفته دوم بهمن ادامه‌دار باشد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
این خودروها تا شب عید گران می‌شوند

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار خودرو همچنان بدون مشتری مانده است. قیمت دلار به بهانه مذاکرات نوسان کاهشی پیدا کرده است. همین روند کاهش قیمت دلار باعث شد خودروهای ایرانی در بازار ایران ارزان شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روز چهارشنبه (۶ بهمن ۱۴۰۰) با کاهش همراه بود. به عنوان مثال خودروی پراید ۱۱۱ با نرخ ۱۸۵ میلیون تومان معامله شد.

پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۷۰ میلیون تومان معامله شد. خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ ۲۰۱ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز به قیمت ۲۶۷ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز با قیمت ۳۲۳ میلیون در بازار موجود است.

در این خصوص یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: قیمت خودروهای ایرانی و خارجی در بازار ایران به دلیل کاهش قیمت دلار و فراسیدن مذاکرات روند کاهشی به خود گرفته‌اند. البته در این شرایط خودرو ایرانی در بازار خرید و فروش نمی‌شود.

به عنوان مثال قیمت دنا پلاس که دو هفته قبل با قیمت ۵۳۰ میلیون تومان به فروش رفت، امروز با ۵۰ میلیون تومان کاهش به قیمت ۴۸۰ میلیون تومان معامله شد.

عماد جعفری به تجارت‌نیوز توضیح داد: در شرایطی که از توافق‌ها اخبار جدیدی به گوش می‌رسد همین مساله باعث شده سرمایه‌گذاران از بازار عقب‌نشینی کنند. حتی مصرف‌کنندگان نیز منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستند.

او ادامه داد: کاهش قیمت در خودروهای ایرانی چشمگیرتر بود. چند سالی هست که بازار شب عید نداشتیم و به اردیبهشت و خرداد منتقل شده بود. در این ماه‌های مورد اشاره بازار رونق دارد و قیمت‌ها معمولا روند افزایشی پیدا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار