نگرانی از افزایش موارد بستری مبتلایان به اُمیکرون

تهران (پانا) - معاون درمان وزارت بهداشت گفت با توجه به گسترش سویه اُمیکرون، نگرانی از افزایش موارد بستری و ایجاد پیک جدید در هفته های آینده وجود دارد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی از افزایش موارد بستری مبتلایان به اُمیکرون

به گزارش وبدا، سعید کریمی ضمن شرکت در جلسه اضطراری، از بخش های مختلف بیمارستان های ضیایی اردکان و امام صادق (ع) میبد بازدید کرد. وی همچنین با پزشکان و پرسنل بخش‌های مختلف این بیمارستان‌ها دیدار و از خدمات ایثارگرانه و تلاش‌های شبانه روزی آنان در راستای ارائه خدمات به بیماران تقدیر کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به گسترش سویه اُمیکرون، نگرانی از افزایش موارد بستری و ایجاد پیک جدید در هفته های آینده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پیک سویه اُمیکرون در حال افزایش است، افزود: سرایت این سویه شدید است و بیمارستان‌های کشور ضمن آمادگی کامل، باید دستگاه‌های اکسیژن و ونتیلاتور همچنین دارو به میزان کافی در دسترس داشته باشند.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به امکانات مطلوب بیمارستان‌های میبد و اردکان تصریح کرد: تنها نگرانی ما رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم است و اگر شرایط بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدین منوال ادامه یابد در هفته‌های آتی شاهد افزایش آمار بستری و مرگ کرونایی خواهیم بود.

کریمی بر لزوم اهتمام مردم به واکسیناسیون تأکید کرد و ادامه داد: مقاومت در برابر اُمیکرون با تزریق دوز اول و دوم فقط ۱۰ درصد است اما دوز سوم سبب می‌شود تا مقاومت در برابر این سویه به ۸۰ درصد برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار