بازگشایی مدارس شتابزده نبود؛ قرار نیست تمام دانش‌آموزان یک مرتبه وارد مدارس شوند

تهران (پانا) - رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، گفت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت پذیرد که خسارات جبران‌ناپذیر در موج جدید بیماری نداشته باشد، باید همراه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر کرونا غلبه کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس شتابزده نبود؛ قرار نیست تمام دانش‌آموزان یک مرتبه وارد مدارس شوند

به گزارش خانه ملت، مهدی اسماعیلی در مورد بازگشایی مدارس گفت: پاندمی کرونا زندگی مردم کل جهان را تحت تاثیر قرار داد به گونه‌ای که شاهد تغییرات اساسی در رویه زندگی مردم بودیم و آموزش هم از این امر مستثنی نبود، از طرفی روش‌های متفاوتی برای مقابله با بیماری در نظر گرفته شده و امروز شاهد واکسینه شدن بخش زیادی از جامعه هستیم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: کرونا در کنار خسارات جانی و مالی که به همراه داشت، ضربه سنگینی به سیستم آموزشی کشور وارد کرد که تبعات آن‌را در آینده خواهیم دید.

زندگی با کرونا تبدیل به اصل شده است

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: سویه جدید امیکرون در کشور شیطنت‌هایی دارد اما باید بپذیریم که این بیماری قابل کنترل است و زندگی با کرونا تبدیل به اصل شده است، باید شرایط به گونه‌اى باشد که بتوانیم این مهم را در دستور کار قرار دهیم؛ با توجه به مشکلاتی که در آموزش آنلاین در مناطق کم برخوردار شاهد آن بودیم مدارس باید کار خود را به صورت مداوم با حداقل جمعیت شروع کنند.

وی اضافه کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بپذیرد که شاهد خسارات جبران ناپذیر در موج جدید بیماری نباشیم،توصیه ما همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای غلبه بر کرونا بوده است.

در برخی از مدارس شاید بعضی از کلاس‌ها گنجایش لازم برای حضور تعداد زیادی از دانش آموزان را نداشته باشند و نتوانند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند بر همین اساس باید از ظرفیت فضای نمازخانه‌ها و یا سالن‌های ورزشی مدارس استفاه کرد

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بپذیرد که شاهد خسارات جبران ناپذیر در موج جدید بیماری نباشیم، توصیه ما همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای غلبه بر کرونا بوده است.

اسماعیلی ادامه داد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به صورت مداوم شرایط شدت گیری بیماری کرونا را پیگیری می‌کند اگر شاهد اوج گیری سویه جدید بیماری کرونا در کشور باشیم در مورد ادامه فعالیت حضوری، مدارس و دانشگاه‌ها تصمیمات جدی گرفته می‌شود.

در موضوع بازگشایی مدارس شتابزده عمل نکرده‌ایم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در موضوع بازگشایی مدارس شتابزده عمل نکرده‌ایم؛ این بازگشایی به صورت تدریجی و مرحله به مرحله است، قرار نیست تمام دانش آموزان یک مرتبه وارد مدارس شوند در کنار این بازگشایی باید از ظرفیت‌های فضای مجازی در کنار درسنامه برای آموزش دانش آموزان استفاده شود.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازگشایی مدارس با تدابیر خاصی از جمله رعایت پروتکل‌های خاص بهداشتی اجرا می‌شود؛ در برخی از مدارس شاید بعضی از کلاس‌ها گنجایش لازم برای حضور تعداد زیادی از دانش آموزان را نداشته باشند و نتوانند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند بر همین اساس باید از ظرفیت فضای نمازخانه‌ها و یا سالن‌های ورزشی مدارس استفاه کرد، البته پیشنهادهایی در خصوص برگزاری کلاس‌ها در مساجد و یا سالن‌های ورزشی محله ارائه می‌شود که فی نفسه با این ماجرا موافق نیستم؛ چرا که منجر به انتقال دانش آموزان از مدارس به اماکن فرهنگی و ورزشی محله‎‌‌ها است و رعایت پروتکل‌ها بهداشتی امکان پذیر نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار