نمایشگاه عکس « سکوت طولانی » برپا می‌شود

تهران (پانا) - نمایشگاه عکس « سکوت طولانی » به بهانه بیستمین سال عروج هنرمند، عکاس و مستندساز« سید ابراهیم اصغرزاده » ازهشتم بهمن ماه 1400 در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۰۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه عکس « سکوت طولانی » برپا می‌شود

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه ، «سکوت طولانی » ساعت 17 در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران گشایش می یابد. پیش از آن فیلم مستند «سکوت طولانی» به کارگردان آن مرحوم راس ساعت 15:45 در همین سالن به نمایش در خواهد آمد.

ابراهیم اصغرزاده، عکاس و مستندساز، متولد ٢٩ بهمن ١٣٤٦ شهر مشهد بود.اولین علاقه های او به دنیای تصویر را در ثبت مستندگونۀ حضور خود و هم رزمانش را در جنگ تحمیلی و در جبهه های کوهستان های غربی ایران می توان مشاهده کرد. ابراهیم در میانۀ دهۀ 60 به آموزش تخصصی عکاسی و خبرنگاری حرفه ای در روزنامه قدس روی آورد. او تا پایان جنگ برای آن روزنامه عکاسی کرد و در سال 1368 در دانشگاه هنر تهران در رشتۀ فیلم سازی پذیرفته شد.
ابراهیم اصغرزاده در تمام مدت عمر فیلم سازی خود عکاسی را رها نکرد و در سفر به کشورهای مختلف مثل بوسنی، لبنان، کشمیر، که بیشتر درگیر جنگ بودند، عکس هایی برای آرشیو شخصی خود می گرفت. بعد از گذشت بیست سال از فقدان او بر آن شدیم تا برای اولین بار برخی از عکس های گرفته شده توسط او با 60 قاب عکس در اندازه های متنوع در کنار نمایش یکی از بهترین و آخرین مستندهای ساخته شده توسط ایشان را در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برای عموم به نمایش بگذاریم.

در این نمایشگاه آثاری از جنگ عراق علیه ایران، جنگ بوسنی در سال های 1371 و 1372، غائله مسلمانان کشمیر در سال 1375، و عتبات عالیات در سال های حکومت صدام به نمایش گذاشته شده است.
روح خروشان و تن خستۀ ابراهیم اصغرزاده چند ماه بعد از آخرین پروژه عکاسی اش از عتبات عالیات کشور عراق در حالی که برای اتمام یک پروژۀ فیلم مستند دربارۀ مادران شهدا سفر می کرد، در یک حادثۀ هوایی جانگداز در کوه های سر به فلک کشیده زاگرس در سن 34 سالگی برای همیشه آرام گرفت.

نوشین خدامی ، همسر زنده یاد اصغر زاده و بانی این نمایشگاه، درباره اصغرزاده نوشته است :«بیست سال است که به تنهایی از دریچه نگاه او به روزهای جنگ ، به هند و کشمیر ، به بوسنی و هرزگوین ، به لبنان و کربلا سفر کرده ام . بیست سال است از بهمن ماه سرد رفتنش می گذرد وحالا می خواهم دوستان قدیمی اش را به تماشای قاب هایی دعوت کنم که تا به حال ندیده اند .
نمایشگاه عکس های ابراهیم ، نجوایی آرام در سکوت طولایی روزگار ماست، که حاصل فروش آنها را می خواهیم برای رفع محرومیت هم وطنان جنوب شرق کشور دراختیار گروه نیکوکاران ایران زمین قرار دهیم ».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار