رئیس جمهوری در دیدار وزیر خارجه توگو:

تحکیم روابط با کشورهای قاره آفریقا با جدیت و قوت بیشتری پیگیری خواهد شد

تهران (پانا)‌- رئیس جمهوری با بیان اینکه برقراری و تحکیم روابط با کشورهای قاره آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، گفت در دوره جدید، روند توسعه همه‌جانبه سطح همکاری با کشورهای آفریقایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و سیاسی با قوت و جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تحکیم روابط با کشورهای قاره آفریقا با جدیت و قوت بیشتری پیگیری خواهد شد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار رابرت دوسی، وزیر امور خارجه توگو با بیان اینکه کشورهای آفریقایی از ذخایر طبیعی، معدنی و نیروی انسانی غنی و با استعدادی برخوردار هستند، اظهار داشت: تهران بدنبال توسعه همه جانبه روابط با کشورهای آفریقایی از جمله توگو در راستای منافع مشترک ملت‌ها است.

وی با بیان اینکه غربی‌ها در طول تاریخ عمدتاً بدنبال استعمار و استثمار کشورهای قاره آفریقا بوده و امروز نیز به اَشکال مختلف امیال و منافع خود را در این قاره دنبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: تلاش مردم این قاره برای حفظ استقلال خود ارزشمند است و موفقیت‌شان در گرو تاکید بر هویت ملی، فرهنگی و ایستادگی در مقابل زیاده طلبی‌ها است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: کشورهای آفریقایی از ظرفیت‌های لازم برای توسعه و بالندگی برخوردار هستند و جمهوری اسلامی ایران از استقلال، پیشرفت و رفاه مردم آفریقا حمایت می‌کند.

رابرت دوسی، وزیر امور خارجه توگو نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کشورش خواهان برقراری روابط گسترده و همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: «لومه» به رویکردهای تهران در روند توسعه روابط اعتماد و اطمینان دارد و امیدوار است سیاست توسعه همکاری‌های اقتصادی با آفریقا با شراکت متقابل تقویت شود.

وزیر امورخارجه توگو با محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورها و ملت‌های مستقل،‌ تاکید کرد: ما خواهان همکاری های مشترک با ایران برای فعال کردن ظرفیت‌هایمان در راستای منافع متقابل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار