مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی:

آثار همایش ملی «تربیت در زیست بوم جدید» سال‌ها در نظام تعلیم و تربیت جاری خواهد بود

تهران (پانا) - جلسه هماهنگی نخستین همایش ملی «تربیت در زیست بوم جدید» با حضور مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و معاونان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آثار همایش ملی «تربیت در زیست بوم جدید» سال‌ها در نظام تعلیم و تربیت جاری خواهد بود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، مسعود شکوهی در آغاز جلسه ضمن عرض تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و خیر مقدم به مدعوین گفت: جای اقدامات و فعالیت هایی که پایه های علمی و دانش بنیان داشته باشد در آموزش و پرورش احساس می‌شود.

وی ادامه داد: به ویژه بعد از دو سال که از بحران کرونا می گذرد با تجربه‌های جدیدی روبرو شدیم که بر اضطراب خانواده‌ها و خود ما افزوده است.

وی گفت: ما باید بیاموزیم چگونه با این بحران و بحران های مشابه روبرو شویم ممکن است هر کس اقدامات خلاقانه ای را در این زمینه انجام داده باشد اما اقداماتی که پایه علمی داشته باشند بسیار مناسب تر خواهد بود.

شکوهی گفت: اما اقدامات خلاقانه متفرقه چقدر مبنای علمی دارد و ما را به سمت و سوی اهداف آموزش و پرورش به ویژه اجرای سند تحول بنیادین می‌رساند و بررسی‌های بعدی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: اما با توجه به نیازها به این نتیجه رسیدیم که از ظرفیت‌های علمی موجود بهره بگیریم و به سراغ صاحبان اندیشه و علم برویم تا به ما مشورت بدهند که موضوع تربیت در نظام تعلیم و تربیت در این ایام چگونه باشد که بیشترین اثربخشی را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: یکی از رویدادهای مهم علمی در حوزه تربیت همین همایش است که با همکاری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حا انجام است و در اسفندماه اختتامیه آن را برگزار خواهیم کرد و بنا به گزارش های رسیده با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد استقبال خوبی از آن شده است.

شکوهی گفت: مسئولیت اداری و اخلاقی ما اجازه نمی دهد که نسبت به مسائل تربیتی بی تفاوت باشیم و برای لحظه لحظه دانش‌آموزان باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و از همه ظرفیت ها برای اثربخشی آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش یک اثر ماندگار برای آموزش و پرورش است و از همه مقالاتی که برای سخنرانی در همایش انتخاب می شوند برای مباحث علمی و محتوایی که قرار است تولید شود، استفاده خواهیم کرد.

شکوهی ادامه داد: همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید می تواند مرجعی برای تمام بخش های آموزش و پرورش باشد و به طور کلی این رویداد علمی و فرهنگی سالیان سال آثار و برکاتش در نظام و تربیت جاری خواهد ماند.

در ادامه این جلسه محمد شمس اسفندیاری، معاون پژوهش دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و عبدالله صلواتی معاون اجرایی همایش گزارشی از روند اجرای همایش ارائه کردند و سایر اعضای جلسه نیز به بیان نقطه نظرات خود پیرامون این همایش پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار