اظهار نظر رابرت مالی درباره آزادسازی زندانیان آمریکایی

تهران (پانا) - نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت همزمان با انجام مذاکرات غیر مستقیم با ایران در زمینه پرونده هسته‌ای، مذاکرات غیرمستقیمی هم درباره اطمینان‌یافتن از آزادسازی زندانیان‌مان انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۰۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اظهار نظر رابرت مالی درباره آزادسازی زندانیان آمریکایی

به گزارش ایسنا، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره‌کننده ارشد این کشور در مذاکرات وین، در گفت‌گویی با رویترز درباره ارتباط موضوع آزادسازی شهروندان آمریکایی که در ایران زندانی هستند به انجام شدن توافقی در مذاکرات وین بر سر احیای توافق هسته‌ای، گفت: این دو از هم جدا هستند و ما در حال پیگیری هر دوی آن‌ها هستیم. اما برای ما خیلی سخت است که بازگشت به توافق هسته‌ای را متصور شویم، با وجود این که چهار آمریکایی بی‌گناه در ایران زندانی هستند.

وی افزود: بنابراین، در عین اینکه در حال انجام دادن مذاکرات غیر مستقیم با ایران در زمینه پرونده هسته‌ای هستیم، با آن‌ها مذاکرات غیرمستقیمی هم درباره اطمینان‌یافتن از آزادسازی زندانیان‌مان انجام می‌دهیم.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران این گفت‌گو را به همراه بری روزن، دیپلمات ۷۷ ساله‌ پیشین آمریکایی انجام داد که برای آزادسازی شهروندان زندانی انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، استرالیایی و سوئدی در ایران اعتصاب غذا کرده و خواستار آن است هیچ‌ توافقی بدون آزادسازی آن‌ها انجام نشود. او یکی از دیپلمات های آمریکایی بود که در سال‌های ۱۹۸۱-۱۹۷۹ [و در جریان اشغال سفارت آمریکا]، در ایران گروگان گرفته شده بود.

مالی درباره اعتصاب روزن گفت: من با تعدادی از خانواده‌های زندانیان صحبت کرده‌ام که واقعا قدردان کار روزن بوده‌اند اما آن‌ها در عین حال، از او می‌خواهند اعتصابش را بشکند، خواسته‌ی من هم همین است، چون کارش پیام خود را فرستاده است. روزن گفت، با درخواست مالی، پزشکانش و دیگران، به توافق رسیدند که او پس از قرار مصاحبه، اعتصابش را بشکند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این که آیا امکان دارد آمریکا و ایران به طور مستقیم مذاکره کنند، گفت: ما چیزی در این باره نشنیده‌ایم. از آن استقبال خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار