آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کاردانی فنی حرفه‌ای از فردا

تهران (پانا) - جزئیات ثبت‌نام پذیرفته شدگان کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی بهمن ماه سال ۱۴۰۰ اعلام شد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کاردانی فنی حرفه‌ای از فردا

سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص پذیرش دانشجو در کدرشته محل های اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها و موسسه های آموزش عالی در دوره کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی بهمن ماه سال ۱۴۰۰، ضمن اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی کدرشته‌های محل های مرحله مذکور توضیحاتی ارائه داد.

بر این اساس، متقاضیانی که اسامی آنان به عنوان پذیرفته‌شده نهایی این مرحله اعلام گردیده لازم است برای اطلاع از زمان دقیق ثبت‌نام و مدارک مورد نیاز و نحوه انجام مراحل ثبت نام از فردا دوشنبه مورخ ۴ بهمن به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه نمایند.

پذیرفته‌شدگان باید دارای اصل و یا گواهی دوره دوم متوسطه نظام جدید در یکی از رشته‌های تحصیلی شاخه فنی و حرفه‌ای و کارودانش و یا دیپلم فنی و حرفه‌ای و کارودانش نظام ترمی و یا سالی واحدی و یا دیپلم شاخه نظری نظام آموزشی جدید (نظام ۳-۳-۶) و یا نظام ترمی واحدی و یا سالی واحدی بوده و یا دوره مربوط را حداکثر تا پایان شهریور ماه سال‌ ۱۴۰۰ با موفقیت‌ به پایان رسانده باشند و یا دارای دیپلم نظام قدیم (دوره چهارساله) بوده باشند.

پذیرفته‌شدگان دارای دیپلم شاخه نظری نظام ترمی واحدی و یا سالی واحدی در زمان ثبت‌نام علاوه بر مدرک دیپلم، باید گواهی مدرک پیش‌دانشگاهی با تاریخ فارغ‌التحصیلی حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ را نیز ارائه نمایند، در غیر این صورت مجاز به ثبت‌نام نخواهند بود.

پذیرفته‌شدگان مندرج در این اطلاعیه که قبلاً در یکی از دانشگاه‌ها و موسسه های آموزش عالی در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی قرار گرفته‌اند مطابق ضوابط، قبولی قبلی آنان لغو شد و میبایست منحصراً در رشته قبولی جدید به تحصیل بپردازند.

این دسته از متقاضیان لازم نیست از محل قبول قبلی خود انصراف دهند، بلکه با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و توسط موسسه محل قبولی مدارک ثبت‌نامی افراد از محل قبولی قبلی آنان درخواست می شود.

پذیرفته‌شدگان مرد لازم است با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌مندرج‌ در صفحه های ۱۸ و ۱۹ دفترچه‌ راهنمای‌ ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون دوره کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی بهمن ماه سال ۱۴۰۰ واجد شرایط لازم بوده و گواهی مربوط به دانشگاه محل قبولی ارائه‌دهند.

باتوجه به اینکه این دسته از پذیرفته شدگان حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری موفق به اخذ دیپلم شده اند لذا قبولی پذیرفته‌شدگان که دارای مغایرت معدل می باشند باطل اعلام می شود و مجاز به ثبت نام در رشته قبولی اعلام شده در این مرحله نمی باشند.

کد رایانه‌ای و رشته تحصیلی دارندگان دیپلم‌ متوسطه‌ نظام‌جدید، شاخه نظری نظام آموزشی جدید (نظام ۳-۳-۶)، نظام سالی واحدی، ترم واحدی نظام ‌قدیم‌ آموزش‌ متوسطه‌ (جدول شماره ۵‌ دفترچه ‌راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته در صفحه های ۲۹ تا ۳۵ مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته های تحصیلیدوره های نظام جدید سال ۱۴۰۰) می بایست با عنوان رشته تحصیلی قبولی اعلام شده مطابقت‌ داشته ‌باشد؛ در غیر این صورت قبولی آنان لغو خواهد ‌شد.

پذیرفته شدگان دارای دیپلم شاخه نظری منحصراً مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته های تحصیلی کاردانی ناپیوسته خواهند بود.

همچنین پذیرفته‌شدگان باید در زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. عدم ثبت‌نام در زمان مقرر به منزله انصراف قطعی از تحصیل آنان تلقی خواهد شد.

در هر مرحله‌ از پذیرش (ثبت‌نام‌، پذیرش دانشجو و یا هنگام‌ تحصیل‌)، چنانچه‌ مشخص‌ شود که‌ متقاضی حقایق‌ را کتمان‌ نموده‌ و یا اطلاعات غلطی ارائه و واجد شرایط نمی باشد، قبولی‌ وی لغو و طبق‌ مقررات‌ با ایشان‌ رفتار خواهد شد.

همچنین متقاضیان در صورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان به نشانی https://request.sanjesh.org و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ مطرح کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار