وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی تربیتی استان قم:

مدیران مدارس زمینه شکوفایی «ساحت اقتصادی و حرفه‌ای» دانش‌آموزان را فراهم کنند

نباید مدرسه را تعطیل کنیم/ «مدرسه»، باید به صورت حقیقی «کانون تربیت محله» باشد

قم (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت مدیران مدارس، باید زمینه را برای شکوفایی ساحت اقتصادی و حرفه‌ای دانش‌آموزان که یکی از ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین است، فراهم کنند.

کد مطلب: ۱۲۴۹۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس زمینه شکوفایی «ساحت اقتصادی و حرفه‌ای» دانش‌آموزان را فراهم کنند

یوسف نوری در آیین افتتاح بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی-تربیتی-ورزشی استان قم با نام «شهید مهدی هندویان»، یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت و بیان کرد: امیدوارم برکت و نور علما و شهیدان، راهگشایِ راه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت نظام مقدس اسلامی باشد.

نوری افزود: مصداق سند تحول بنیادین، انسان تراز، برای رسیدن به حیات طیبه است و این مجتمع از جمله مجتمع‌های حیات طیبه است که در آن، جریان تعلیم و تربیت در راستای اهداف عالی تربیت اسلامی، حرکت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای خانواده این شهید عزیز (خانواده هندویان) که حامی این کار خیر بوده اند، آرزوی سلامتی و توفیق دارم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر لزوم بازگشایی مدارس به صورت حضوری، گفت: نباید مدرسه را تعطیل کنیم. «مدرسه»، باید به صورت حقیقی «کانون تربیت محله» باشد تا بتوانیم به اهداف و رویکردهای سند تحول بنیادین برسیم.

وی ادامه داد: از مدیران این مجتمع می خواهم با همکاری پارک علم و فناوری و استفاده از متخصصان، تلاش کنند تا دست سازه‌های دانش آموزان را با نظارت در بسترمجازی به فروش برسانند، باید دانش آموز درآمد داشته باشد و این در سند تحول بنیادین آمده است. دانش آموز باید ساحت اقتصادی و حرفه‌ای‌اش که یکی از ساحت های تربیت سند تحول بنیادین است، شکوفا شود و ما موظفیم این زمینه را فراهم کنیم.

مجتمع آموزشی-تربیتی-ورزشی «شهید مهدی هندویان» در منطقه پردیسان شهر قم قرار دارد که در مساحت ۱۲هزار مترمربع و زیربنای ۱۴هزار و ۵۰۰متر مربع توسط حاج ابوالفضل هندویان از خیران مدرسه‌ساز و با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان قم، با اعتباری بالغ بر ۵۸میلیارد تومان ساخته شده است.

این مجتمع دارای چهار باب مدرسه در مقاطع گوناگون سنی ویژه دانش‌آموزان دختر، ۲باب سالن ورزشی، 4 باب سالن مطالعه و کتابخانه، ۵۳باب کلاس درس، ۴۰باب فضای اداری و جانبی، ۱۲آزمایشگاه و کارگاه و یک مسجد و نمازخانه مرکزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار