استفاده رایگان دانش‌آموزان استثنایی و خانواده‌هایشان از اماکن ورزشی

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خبر داد فضاهای ورزشی تحت تملک وزارتخانه که 4 هزار مورد است، به صورت رایگان در اختیار تمام دانش‌آموزان دارای معلولیت و خانواده‌هایشان قرار می‌گیرد و به زودی دستورالعمل آن ابلاغ می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۹۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
استفاده رایگان دانش‌آموزان استثنایی و خانواده‌هایشان از اماکن ورزشی

صادق ستاری‌فرد در مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که صبح امروز در مجتمع آموزشی نابینایان شهیدمحبی برگزار شد اظهار کرد: موضوع تربیت‌بدنی در اصل سوم قانون اساسی برای همه حائز اهمیت و مورد تاکید است؛ یکی از جلوه‌های عینی این امر نیز باید دانش‌آموزان باشد.

وی افزود: در ساحت اسناد تحولی و سیاست‌های بالادستی برقراری عدالت یکی از کلیدواژه‌هایی است که مورد تاکید قرار گرفته است. یکی از جلوه‌های برقراری عدالت، عدالت در نیروی انسانی، برخورداری از فضا و تجهیزات آموزشی و ورزشی است.

ستاری‌فرد با اشاره به اینکه یکی از جلوه‌های مهم عدالت، توجه به دانش‌آموزان و اقشاری است که به طرق مختلف نیازمند حمایت بیشتر هستند ادامه داد: برقراری عدالت برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نسبت به دانش‌آموزان عادی از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه تاثیر این امر در تامین سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان و افزایش اعتماد به نفش و خودباوری به ویژه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دیده می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه هدف ما ارتقای زندگی این دانش‌آموزان است افزود: تعلیم و تربیت تمام ساحتی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اهمیت خاصی دارد. همچنین تربیت زیستی و بدنی یکی از ابعاد تربیت تمام ساحتی است و برگزاری مسابقات ورزشی می‌تواند به برقراری نظام عدالت کمک کند.

وی اعلام آمادگی کرد در تامین نیازهای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در خدمت این دانش‌آموزان باشد.

ستاری‌فرد با اشاره به پیگیری‌هایی برای تسهیل استخدام افراد دارای معلولیت از طریق مجلس شورای اسلامی گفت: در تلاش هستیم فضاهای ورزشی تحت تملک وزارتخانه را که 4 هزار مورد است، به صورت رایگان در اختیار تمام دانش‌آموزان دارای معلولیت و خانواده‌هایشان قرار دهیم که به زودی دستورالعمل آن نیز ابلاغ می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار