دبیرکل جبهه حامیان ولایت در گفت‌و‌گو با پانا:

اتمام حجت رئیس‌جمهوری با بانک‌ها حرکتی مثبت برای تسهیل کار مردم بود

کابینه هم باید مانند شخص رئیس‌جمهوری حرکت کنند/ مجلس و دولت همگرا و هم‌فکر هستند و در یک راستا حرکت می‌کنند

تهران (پانا) - دبیرکل جبهه حامیان ولایت گفت نشست رئیس‌جمهوری با مدیران عامل بانک‌ها نشان‌دهنده این یود که موضوع اقتصاد کشور مدنظر شخص رئیس‌جمهوری است. کابینه باید مانند شخص رئیس‌جمهوری حرکت کنند

کد مطلب: ۱۲۴۸۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اتمام حجت رئیس‌جمهوری با بانک‌ها حرکتی مثبت برای تسهیل کار مردم بود

دلاور صیامی، دبیرکل جبهه حامیان ولایت در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص نشست رئیس‌جمهوری با مدیران عامل بانک‌ها، اظهار کرد: «در دولت‌های گذشته نیز معمولاً جلسات این چنینی برگزار می‌شد اما به این اندازه و وسعت با بانک‌های خصوصی نبود؛ یعنی شورای هماهنگی بانک‌ها جلساتی با رئیس‌جمهوری داشتند اما آن جلسات، در این حد که رئیس‌جمهوری خطاب به بانک‌ها تذکرات جدی بدهد، نبود. این یک حرکت خوب و رو به جلو است.»

وی افزود: «آقای رئیسی تأکیدشان بر قابل اتکا بودن بانک‌ها و تسهیل کردن کار مردم است؛ برگزاری این نشست‌ها، یکی از کارهای نیکی است که مانند سفرهای استانی ایشان نشان‌دهنده این است که موضوع اقتصاد کشور مدنظر شخص رئیس‌جمهوری است و این کار پسندیده‌ای است.»

ناهماهنگی در بانک‌ها در طول سال‌های گذشته بسیار زیاد بوده است

دبیرکل جبهه حامیان ولایت با بیان اینکه متاسفانه ناهماهنگی در بانک‌ها در طول سال‌های گذشته بسیار زیاد بوده است، گفت: «در بحث سوددهی، وام‌دهی و قراردادهایی که بانک‌ها با سرمایه‌گذار‌ها داشته‌اند، قانون وجود دارد اما متأسفانه سلیقه‌ای و بعضاً بر مبنای سیاست شعبه و حوزه رفتار می‌شود بر همین اساس یکسان‌سازی بحث مدیریت بانکی چه در بحث سرمایه گذاری و چه در بحث وام و کمک به اشتغال، حرکت مثبت و گامی رو به جلو است.»

وی با مثبت ارزیابی کردن نشست رئیس‌جمهوری با مدیران عامل بانک‌ها، افزود: «مقام معظم رهبری این تذکر را دو سال پیش دادند که بانک‌ها نباید به بنگاه اقتصادی تبدیل شوند. ملک‌های آنچنانی که در کشور به خصوص در تهران توسط بانک‌ها خریداری می‌شد؛ یعنی بانک‌ها، عامل گرانی و تورم می‌شدند. لذا اگر سیاست بر همین مبنا باشد یعنی بانک‌ها به بنگاه اقتصادی تبدیل نشوند و یکسان سازی مدیریت بانکی انجام شود، شاهد گشایش خواهیم بود.»

صیامی اضافه کرد: «پیگیری مستمر و نظارت در امور بانکداری یکی از کارهای مهمی است که باید به صورت ویژه مدنظر قرار بگیرد چون می‌تواند برای مردم مثبت باشد.»

وی به صدور پنج فرمان رئیس‌جمهوری خطاب به بانک‌ها اشاره کرد و گفت: «متأسفانه شاهد بودیم که واحدهای تولیدی را به دلیل بدهی تعطیل می‌کردند به عنوان مثال به خاطر بدهی ۱ میلیاردی، یک شرکت ۲۰۰ میلیاردی را توقیف می‌کردند و موجب بیکاری چند نفر می‌شدند و اشتغال را از بین می‌بردند. این دستورات به جا بود تا بانک‌ها را الزام کند و از متوقف کردن تولید بپرهیزند.»

کابینه باید مانند شخص رئیس‌جمهوری حرکت کنند

دبیرکل جبهه حامیان ولایت در خصوص رابطه دولت و مجلس و همچنین شایعات استیضاح برخی از وزرا نیز بیان کرد: «رابطه دولت و مجلس رابطه خوبی است و همگرا و هم‌فکر هستند و در یک راستا حرکت می‌کنند. شیطنت‌ها و شایعات همیشه بوده و هست اما به هر حال مجلس یک نهاد نظارتی است و وظیفه ذاتی مجلس است که بر مصوبات و اجرای قانون نظارت کند. وزیری که ضعیف عمل کند، باید پاسخگو باشد.»

وی ادامه داد: «ذات نمایندگی ایجاب می‌کند که نظارت مستقیم و دقیق داشته باشد اما رسانه‌ای کردن موضوعاتی که هنوز مطرح نشده است مانند استیضاح برخی از وزرا، جرم قانونی است و از نظر اخلاقی هم درست نیست.»

وی با بیان اینکه ضعف مدیریت هر سازمان یا وزارتخانه در زمان خود مشخص خواهد شد، خاطرنشان کرد: «موضوع وزیر کار را شنیدم قرار شد مهلتی داده شود و ان‌ شا لله بتواند به آنچه که اهداف دولت است، برسد. کابینه باید مانند شخص رئیس‌جمهوری حرکت کند. قطعاً بهترین نظارت را مردم دارند و نمایندگان مجلس نیز ان‌ شا الله بتوانند بهترین نظارت را انجام دهند و مراقبت شیطنت‌ها و شایعات نیز باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار