دستگیری 317 سارق حرفه‌ای در پایتخت

تهران (پانا) - رئیس پلیس پایتخت در هفتمین مرحله طرح کاشف با اشاره به اینکه این مرحله از طرح کاشف، از دستگیری 317 سارق حرفه‌ای خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری 317 سارق حرفه‌ای در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در هفتمین مرحله طرح کاشف با اشاره به اینکه این مرحله از طرح کاشف با رویکرد مبارزه با سارقان، مالخران، سارقان باندی و حرفه ای و دارای سابقه و برخورد با قاچاقچیان کالا و محتکران برگزار شد، بیان داشت: در این مرحله از طرح به دوموضوع موبایل قاپی و کیف قاپی توجه ویژه شده است و به طور رسمی از قرارگاه ویژه مبارزه با موبایل قاپی رو نمایی شد همچنین مرکز واکنش سریع در پلیس آگاهی بالغ بر یکماه است که شروع بکار کرده و اقدامات بسیار خوبی را داشته است.

وی افزود: بالغ بر یک ماه است که تمرکز ویژه ای روی سرقت منزل شده است و با طرح های شبانه مبارزه با سرقت منزل توسط پلیس های پیشگیری و آگاهی در حال انجام است که باندهای بسیاری در این زمینه دستگیر شده است.

سردار رحیمی عنوان داشت: در این مرحله از طرح 62 باند که در سرقت های مختلف فعالیت داشتند منهدم و 317 سارق حرفه ای دستگیر و موفق شدیم بالغ بر دو هزار و 379 فقره سرقت را کشف کنیم.

وی با شاره به اینکه 215 نفر از این سارقان دارای سابقه هستند، بیان داشت: در این طرح 14 باند سرقت های به عنف شامل باند های زورگیری، سارقان کیف قاپی و گوشی قاپی منهدم و 18 باند سرقت منزل و اماکن و 17 باند سرقت خودرو، لوازم خودرو و موتور سیکلت منهدم که در یک مورد این اعضا یکی از این باندها به 500 مورد سرقت اعتراف کردند همچنین 10 باند جعل و کلاهبرداری و سه باند سرقت مسلحانه و آدم ربایی منهدم شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص مبارزه با کالای قاچاق، گفت: در این مرحله از طرح 30 دستگاه تریلر، کامیون و کامیونت شامل 135 هزار انواع و اقسام کالای قاچاق شامل لوازم و تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی،لوازم خانگی و خشکبار به ارزش بالغ بر 70 میلیارد کشف و دراین زمینه 20 نفر قاچاقچی عمده دستگیر شده است.

سردار حیمی افزود: در حوزه احتکار که یکی از ماموریت های اصلی پلیس امنیت اقتصادی است بالغ بر دو هزار تن انواع کالای احتکار شده شامل برنج،قند و خشکبار به ارزش تقریبی 800 میلیارد تومان کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به انهدام و دستگیری افرادی که ارزهای 4200 تومانی را به بهانه های مختلف و با تشکیل شرکت های سوری گرفتند و به جای ورود کالاهای ضروری مثل کاغذ، لاستیک، گوشت، نهاده‌های دامی و ... وارد نکردند و از این شرایط سو استفاده کردند، گفت: دراین مرحله 5 نفراز این افراد که با ثبت شرکت‌های کاغذی و صوری دستگیر به نام افراد نیازمند و بی بضاعت بالغ بر 75 میلیون یورو دریافت کردند و هیچ اقدامی انجام ندادند دستگیر شدند.

سردار رحیمی با اشاره به برخورد با زمین خواران، عنوان کرد: در این مرحله از طرح یک باند 6 نفره که بالغ بر 2 هزار و 500 متر مربع زمین را در یکی از مناطق تهران با اسناد جعلی و دروغین فروخته بودند را دستگیر کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار