اهدای مجوز پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های انرژی به مرکز آموزش عالی شهرضا

شهرضا (پانا) - رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا اعلام کرد مجوز پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های انرژی در مرکز آموزش عالی شهرضا گرفته شد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
اهدای مجوز پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های انرژی به مرکز آموزش عالی شهرضا

رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا اعلام کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با راه اندازی و پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های انرژی گرایش تکنولوژی انرژی در این مرکز آموزش عالی موافقت قطعی به عمل آورد.

صادق مطهر در ادامه رشته مهندسی سیستم‌های انرژی را یک علم بین رشته‌ای مهندسی عنوان کرد و افزود: این رشته با تولید، تبدیل، ذخیره، انتقال و مصرف انرژی بصورت ایمن، اقتصادی و دوستدار محیط زیست سر و کار دارد و کشور ما اگرچه به لحاظ منابع انرژی مانند نفت و گاز و حتی منابع پاک انرژی مانند انرژی خورشیدی بسیار غنی است، اما به لحاظ مهندسی و مدیریت این منابع و اصلاح الگوهای مصرف انرژی در جامعه راه درازی در پیش دارد.

مطهر گفت: مهندسی سیستم های انرژی در واقع با تکیه بر روش‌های مهندسی می‌کوشد تا راه را برای استفاده صحیح و بهینه از منابع موجود انرژی و توسعه فناوری‌های نوین انرژی هموار کند.

وی در ادامه افزود: در راستای اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی کشور و پس از الحاق مرکز آموزش عالی شهرضا به دانشگاه اصفهان، به منظور کمک به تقویت و توسعه پژوهش و فناوری در این مرکز و با توجه به پتانسیل راه اندازی این رشته به لحاظ آموزشی و پژوهشی و درخواست راه اندازی این رشته تحصیلات تکمیلی از سوی مرکز آموزش عالی شهرضا، پس از کارشناسی توسط اساتید صاحب نظر و تصویب در شورای دانشگاه اصفهان، نهایتاً شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، با راه اندازی و جذب دانشجو در این رشته موافقت خود را اعلام کرد.

رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا در پایان از پذیرش دانشجو از مهرماه 1401 در این رشته خبرداد و‌ افزود : با توجه به اهمیت توسعه فناوری در پیشرفت منطقه و کشور، به دنبال راه اندازی رشته های جدید دیگر نیز هستیم.

خبرنگار: سجاد رحمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار