معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری:

حذف معاونت زنان از شورای عالی انقلاب فرهنگی قطعی نیست

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری تاکید کرد که حذف معاونت امور زنان و خانواده از شورای عالی انقلاب فرهنگی در حد پیشنهاداتی است که در شورا آورده می‌شود اما قطعی نیست.

کد مطلب: ۱۲۴۸۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
حذف معاونت زنان از شورای عالی انقلاب فرهنگی قطعی نیست

انسیه خزعلی امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر با تبریک این روز اظهار کرد: حذف معاونت امور زنان و خانواده از شورای عالی انقلاب فرهنگی در حد پیشنهاداتی است که در شورا آورده می‌شود اما قطعی نیست و باید منتظر نظر مقام معظم رهبری باشیم؛ قطعا با توجه به شناختی که از مقام معظم رهبری داریم این اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه بررسی آسیب‌های متوجه زنان در دستور کار معاونت امور زنان قرار دارد، گفت: از جمله این آسیب‌ها اعتیاد، خودکشی، فرار از خانه و طلاق است که مشخصا مورد توجه ما است. برای طلاق برنامه مدونی داریم که در خصوص اعتبارات آن نیز صحبت کرده‌ایم. این اعتبارات برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته می‌شود و برنامه ما این است که «مشاوره خانواده» از ابتدای زندگی زوجین تا چهار سال اول زندگی که طبق آمار اغلب طلاقها در این سالها رخ می‌دهد، برای زوجین در نظر گرفته شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره بی‌توجهی دولت سیزدهم به اجرای عدالت جنسیتی و شاخص‌های تصویب شده در این خصوص در دولت گفت: عدالت جنستی در دستور کار دولت سیزدهم و جزو قانون برنامه ششم است و آنچه مد نظر قرار دارد، عدالت فراگیری است که فقط به جنس زن معطوف نمی‌شود بلکه شامل فرزندان و تمام اعضای خانواده می‌شود. در حال کار بر روی شاخص‌های عدالت جنسیتی تصویب شده در دولت پیش هستیم تا این شاخص‌ها را کامل‌تر کرده و اجرایی کنیم.

خزعلی تصریح کرد: تاکید بر این است که محرومیت را از جامعه زنان رفع کنیم و برنامه جامع که در روز زن رونمایی می‌شود شامل توجه به توانمندسازی زنان و آسیب‌زدایی از جامعه زنان و خانواده آنها است. تمرکز روی اشتغال بانوان و به ویژه اشتغال بانوان سرپرست خانوار به طور خاص است که کسب و کارهای پایدار خانواده محور تدوین و تکمیل شده و در روز زن رونمایی می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت:‌ سعی این معاونت در دولت سیزدهم بر آن بوده که بتواند مسائل مختلف حوزه زنان از جمله ارتقاء جایگاه حقوقی زن و خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی با تمرکز بر مناطق محروم به طور خاص برای زنان، اشتغال فارغ التحصیلان، ارتقاء بهداشت و سلامت زنان، جذب اعتبارات بین دستگاهی برای انجام فعالیت‌های مربوطه را پیگیری کند.

وی درباره فعالیت‌های انجام شده دولت سیزدهم برای زنان، تصریح کرد: به گفته خود ورزشکاران زن، حرکتی که در دولت سیزدهم برای ورزشکاران خانم انجام شد بی‌سابقه در ورزش بانوان بوده اما نمی‌دانم چرا این حرکت‌های خوب دیده نمی‌شود.

آزادی بانوان زندانی با جرائم غیرعمد به مناسبت روز مادر

خزعلی همچنین درباره برنامه‌های هفته زن افزود: خبر خوش برای زنان را ان شاءالله رئیس جمهوری در روز زن خواهند داد، اما به مناسبت هفته و روز زن، آزادسازی بانوان زندانی جرام غیر عمد و حمایت از بانوان زندانی و خانواده‌هایشان در دستور کار است.

وی از برنامه اهداء خون، برنامه‌ غربالگری سلامت و تست سلامت بانوان در روز زن خبر داد و با بیان اینکه بازدید از موزه‌ها برای زنان در روز زن رایگان خواهد بود، درباره سایر برنامه‌های مد نظر برای هفته زن ادامه داد: اگرچه تعداد زندانیان زن به نسبت آقایان کم است اما در صدد آزادسازی زنان زندانی جرائم غیر عمد به مناسبت هفته و روز زن هستیم. همچنین پویش «زنان برای زنان» پس از هفته زن برگزار می‌شود که طی آن زنان خیری که می‌توانند زنان زندانی را آزاد کنند فعالیت خواهند کرد تا بتوانند خانواده‌ها و فرزندان این زنان را تحت حمایت قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار