حسین بادامکی در گفت‌وگو با پانا

بخش خصوصی در فوتبال ایران از پیش شکست خورده است؛ باید نگران آینده بود

وضعیت پدیده شخصیت فوتبال مشهد را زیر سوال برد/ با این روند بعید است پرسپولیس و استقلال خصوصی شوند

تهران (پانا) - کاپیتان اسبق پرسپولیس معتقد است با روندی که در فوتبال ایران وجود دارد بعید از پرسپولیس و استقلال خصوصی شوند زیرا خصوصی‌سازی در وضعیت فعلی امکان‌پذیر نیست و بخش خصوصی پیش از ورود به فوتبال شکست خورده است.

کد مطلب: ۱۲۴۸۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بخش خصوصی در فوتبال ایران از پیش شکست خورده است؛ باید نگران آینده بود

حسین بادامکی در گفت‌‌وگو با پانا درباره عملکرد پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر گفت: « حاشیه‌های که در اطراف پرسپولیس وجود داشت، باعث شد که آرامش از تیم گرفته شود که آخرین مورد آن بحث حذف از آسیا بود که به بازیکنان شوک بزرگی وارد کرد. اما با وجود این حاشیه‌ها عملکرد و روال کلی تیم در نیم فصل اول خوب و رضایت‌بخش بوده و قرار گرفتن در جایگاه دوم در پایان نیم فصل اول نتیجه خوبی برای تیم محسوب می‌شود. اما برای بهتر شدن در نیم دوم و کسب ششمین قهرمانی متوالی باید هم تیم از نظر مدیریتی دارای ثبات شود و هم اینکه نیاز به خرید بازیکن جدید در فاز تهاجمی تیم وجود دارد.»

وی در ادامه درباره حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا گفت: «در تمام دنیا فوتبال رو به پیشرفت است، همین چند روز پیش بود که عربستان میزبان ال‌کلاسیکو بود اما در فوتبال ایران مرتب در حال درجا زدن و عقب رفتن هستیم و مشخص نیست با ادامه این روند تیم ملی ما هم آسیب ببیند یا خیر. حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان فاجعه‌ای بود که براساس روال چند ساله رخ داد و این چند سال هم که دو تیم را حذف نکردند به خاطر اطلاعات غلطی بود که به کنفدراسیون فوتبال آسیا دادند.»

کاپیتان سابق پرسپولیس افزود: « حذف این تیم از آسیا تلخ است، به هر حال بازیکن با هزار امید و انگیزه به این تیم‌ها می‌آید تا در مسابقات آسیایی دیده شود اما تلخ‌تر این است که در لیگ برتر ایران فقط دو تیم سپاهان و فولاد خوزستان مجوز حرفه‌ای می‌گیرند و این موضوع کاملا نشان می‌دهد که وضعیت فوتبال ایران به چه قرار است. ادامه این روند در آینده هم مشکل‌ساز خواهد بود و باید نگران آینده فوتبال ایران بود، هر چه سریع‌تر فکری به حال فوتبال ایران شود.»

وی در ادامه خصوصی‌شدن دو باشگاه پرهوادار فوتبال ایران گفت: « این بحث و شعارهایی که داده می‌شود فقط برای دیروز و امروز نیست و چند سال است می‌گویند قرار است این دو باشگاه خصوصی شوند اما در عمل چیزی رخ نمی‌دهد، روند طوری است که من بعید می‌دانم خصوصی شدن در کار باشد. اگر هم خصوصی شود چه اتفاقی قرار است رخ دهد؟ مگر بخش خصوصی توانسته در فوتبال ایران موفق شود که انتظار داشته باشیم در پرسپولیس و استقلال موفق شود؟ تا زمانی که وضعیت فوتبال ایران اینطور باشد بخش خصوصی قبل از شروع کار شکست خورده است و بعد از چند سال فعالیت خسته شده و با با باقی ماندن بدهی زیاد کار را رها می‌کنند.»

سرپرست سابق تیم پدیده مشهد در واکنش به وضعیت بحرانی این تیم در پایان نیم فصل اول لیگ برتر گفت: « شخصیت فوتبال مشهد با وضعیتی که پدیده دارد زیر سوال رفته است و برای این روزهای پدیده باید آقای حمیدوای و مسئولان استان خراسان رضوی پاسخگو باشند که چه بلایی سر این تیم آمده است. نیم فصل از راه رسیده حداقل بنشینند و به هواداران بگویند این وضعیت حاصل چه چیزی است، البته اگر نگویند وضعیت خوب است و تیم مشکلی ندارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار