مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱ در جلسه کمیته هدایت تحصیلی منطقه عنوان کرد:

تهیه بسته‌های مناسب برای معرفی رشته‌های هنرستانی، در گرایش دانش‌آموزان به هنرستان نقش به‌سزایی دارد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 11 با اشاره به ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های موجود در هنرستان‌ها بر ضرورت تهیه بسته‌های مناسب برای معرفی رشته‌های هنرستانی برای آشنایی اولیاء و دانش‌آموزان تأکید کرد.  

کد مطلب: ۱۲۴۸۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تهیه بسته‌های مناسب برای معرفی رشته‌های هنرستانی، در گرایش دانش‌آموزان به هنرستان نقش به‌سزایی دارد

کمیته هدایت تحصیلی منطقه 11 با حضور قدرت الله گراوند؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 11 و اعضای کمیته هدایت تحصیلی در سالن اجتماعات هنرستان حافظ برگزار شد.

در این جلسه قدرت اله گراوند؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، با تأکید بر اهمیت هدایت تحصیلی در آینده دانش آموزان و آینده کشور، به ضرورت و اهمیت آزمون های مشاوره ای اشاره و بیان کرد: باید اهمیت و تاثیر این آزمون ها در کیفیت و اصالت انتخاب رشته برای دانش آموزان و اولیاء توسط مشاوران مدارس تبیین شود.

وی بر حفظ ارتباط مستمر مشاوران با دبیران مدارس و توجیه همکاران در خصوص حساسیت نمرات در روند انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان تأکید کرد و افزود: در سال های گذشته روند هدایت تحصیلی دانش آموزان به رشته های هنرستانی توسط مشاورین بسیار خوب و چشمگیر بوده و امید است این ایجاد انگیزه و گرایش دانش آموزان به رشته های هنرستانی در آینده هم رشد چشمگیر داشته باشد زیرا در هنرستان دانش آموز، مهارتی یاد می گیرد و از طرفی آینده شغلی رشته های هنرستانی مناسب تر از رشته های دیگر است.

گراوند بر تهیه بسته های مناسب برای معرفی رشته های هنرستان ها تأکید کرد و این اقدام را یکی از راهکارهای کاربردی برای ترغیب و تشویق و آشنایی کامل و دقیق دانش آموزان برای ورود به هنرستان ها عنوان کرد و در پایان از زحمات تیم کمیته هدایت تحصیلی منطقه مشاورین و مدیران مدارس تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه جلسه غلامعلی عنایت مهر؛ معاون پرورشی منطقه به اهمیت روند اجرا و توازن و کیفیت مناسب در مبحث هدایت تحصیلی اشاره کرد و اذعان کرد: هدایت تحصیلی ساختن، پرورش و هدایت نسل کنونی برای اقدامات کارآمد آتی و ساختن آینده ای روشن و پویا برای کشور است و مدیران و مشاورین مدارس در این خصوص می بایست به طور مداوم همفکری داشته باشند. سپس علیرضا شیخ زاده معاون آموزش متوسطه منطقه، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مشاورین و مدیران مدارس در خصوص هدایت تحصیلی بر ضرورت تعامل مداوم و مستمر و همراهی بین مدیران و مشاوران تأکید کرد تا دانش آموزان با اطلاعات کافی از رشته های مختلف و آینده شغلی و تحصیلی رشته ها در جَوّ امن و آرامش خاطر انتخاب رشته مناسب داشته باشند تا توازن لازم بین گرایش به رشته ها و بازار کار و آینده شغلی ایجاد شود.

در پایان غلامرضا سقا؛ مشاور مدرسه ولایت فقیه و نویسنده کتاب "هدایت تحصیلی چگونه و چرا" طرح پیشنهادی خود را برای هدایت تحصیلی ارائه کرد و ضمن معرفی کتاب تألیفی خود در خصوص مراحل هدایت تحصیلی مطالبی را بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار