معاون آموزش متوسطه ناحیه یک بهارستان:

انگیزه، مهم‌ترین عامل برای شرکت در جشنواره‌ها است

بهارستان یک (پانا) - معاون آموزش متوسطه ناحیه یک بهارستان در نشست تخصصی دبیرخانه و ناظران و داوران جشنواره نوجوان خوارزمی، انگیزه را مهم‌ترین عامل برای شرکت در جشنواره‌های امروزی دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۸۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
انگیزه، مهم‌ترین عامل برای شرکت در جشنواره‌ها است

نشست تخصصی دبیرخانه و ناظران و داوران جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور ماشالله درختی معاون آموزش متوسطه، لیلا رضایی، کارشناس مسئول آموزش متوسطه اول، دبیران راهنما، رابطان مدارس، مدیران و معلمان آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در سالن شهید درهم‌پور برگزار شد.

در این نشست درختی معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان گفت: تمامی جشنواره‌هایی که در حوزه آموزش و پرورش برگزار می‌شود، همواره متناسب با توانمندی و استعدادهای دانش‌آموزان در هر دوره تحصیلی است که می‌تواند کمک شایانی در جهت کشف و شناسایی دانش‌آموزان بااستعداد منطقه کند.

وی بیان کرد: این رویدادهای بزرگ کمک می‌کند تا دانش‌آموزانی که در مدرسه حضور دارند و از انگیزه و استعداد نهفته‌ای برخوردار هستند، توسط، معلمان، داوران و ناظران ما، شناسایی و شکوفا شود و قطعاً این شناسایی، کشف و هدایتی که توسط این افراد در سطح مدرسه صورت می‌گیرد، ثمره خوبی برای جامعه و دانش‌آموز خواهد داشت.

درختی با اشاره به مهم‌ترین عامل یاری‌دهنده برای شرکت در جشنواره نوجوان خوارزمی که مخصوص دانش‌آموزان دوره اول متوسطه است، افزود: مهم‌ترین عاملی که می‌تواند باعث شود تا دانش‌آموزان به حرکت دربیایند، در جشنواره شرکت کنند و در نهایت موفق شوند، انگیزه‌ای است که شما معلمان، داوران و ناظران می‌توانید به دانش‌آموز، منتقل کنید.

معاون آموزش متوسطه به انتقال انگیزه معلم راهنما به دانش‌آموز پرداخت و تصریح کرد: اگر ما که راهنمای این دانش‌آموزان هستیم، انگیزه نداشته باشیم؛ قطعاً انتقال انگیزه رقم نخواهد خورد و لازم است تا به موضوع انگیزشی حضور در جشنواره نوجوان خوارزمی توجه بیشتری داشته باشیم.

درختی خاطرنشان کرد: هر ساله جشنواره نوجوان خوارزمی در شش محور برگزار می‌شود و امسال با توجه به نیازسنجی‌ها و بررسی‌های صورت گرفته، تصمیم بر این شد که سه محور دیگر ریاضی، برنامه‌نویسی و مناظره علمی هم به محورهای جشنواره اضافه شود و امید است تا امسال هم دانش‌آموزان مانند سال گذشته افتخارآفرینی کنند و در میان مناطق حائز رتبه کشوری حضور پیدا کنیم.

معاون آموزش متوسطه ناحیه یک بهارستان ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص نامگذاری سال جدید به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی گفت: امید است تا بتوانیم از پشتیبانی دانش‌آموزان در جهت استعدادیابی آن‌ها بهره ببریم و موانع را از سر راه برداریم.

درختی افزود: دولت جدیدی که به روی کار آمده است، دولتی با شعار "ایران قوی" است و امید داریم تا در پایان این دولت، با پیش‌بینی‌های رییس جمهور، شاهد ایران قوی باشیم و در محور شعارها و برنامه‌های رهبر معظم انقلاب و دولت قرار بگیریم.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار