۶ میلیون کارتخوان هنوز پرونده مالیاتی ندارند

تهران (پانا) - رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت​ دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت تا پایان دی باید از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کارتخوان‌های خود را ثبت و به پرونده مالیاتی خود متصل کنند.

کد مطلب: ۱۲۴۸۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
۶ میلیون کارتخوان هنوز پرونده مالیاتی ندارند

محمد برزگر افزود:​ ثبت دستگاه‌های کارتخوان از 15 دی شروع شد و دارندگان دستگاه‌های کارتخوان فرصت دو هفته‌ای داشتند تا دستگاه‌های خود را ثبت کنند که تاکنون یک هفته آن گذشته است.

وی افزود:​ درهفته گذشته حدود 758 هزار دستگاه کارتخوان در سامانه ما ثبت شد که از این تعداد 403 هزار دستگاه با درخواست اتصال به پرونده ثبت شده اند و 350 هزار دستگاه هم درخواست غیر فعال سازی دارند که عملیات مربوط به این دستگاه‌ها در حال اجراست. هنوز بیش از 6 میلیون دستگاه تعیین تکلیف نشده وجود دارد.

برزگر ادامه داد: در صورتی که بعضی افراد متوجه شوند که دستگاه‌های کارتخوانی به نام آن‌ها ثبت شده که از آن بی خبر هستند هم باید درخواست خود را به ما ارائه کنند و ما موضوع را به بانک مرکزی ارجاع خواهیم داد تا این پایانه‌ها قطع شوند، اما ما شکایتی برای این تخلف انجام نمی‌دهیم و خود افراد در صورت تمایل می‌توانند اقدام به شکایت نمایند.

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: درهفته گذشته بعضی شهروندان از مشکلاتی در مرحله احراز هویت و دریافت پیامک گله داشتند که تا یکی دو روز آینده برطرف خواهد شد.

وی افزود: انجام این طرح به معنای دریافت مالیات بیشتر از مردم نیست و ما تنها قصد داریم که پرداخت مالیات به صورت واقعی انجام شود و افرادی که دستگاه‌های خود را در سامانه ثبت و تا پایان خرداد سال آینده اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نمایند بر اساس قوانین تا 36 میلیون تومان از سود آن‌ها معاف از مالیات خواهد شد، اما کسانی که دستگاه‌های خود را ثبت نکنند ضمن محرومیت از این معافیت ممکن است به دلیل کتمان درآمد جریمه هم بشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار