آخرین وضعیت راه‌های آسیب‌دیده از سیل دی‌ماه سال ۱۴۰۰

تهران (پانا) - معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد که در اثر سیل‌های دی‌ماه سال جاری تاکنون ۱۰۴۹ کیلومتر از راه‌های شریانی کشور آسیب دیده است.

کد مطلب: ۱۲۴۸۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت راه‌های آسیب‌دیده از سیل دی‌ماه سال ۱۴۰۰

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، هرمز ذاکری، معاون مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح آخرین وضعیت راه‌های آسیب دیده از سیل دی‌ماه سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی طی بازه زمانی یکم تا ۲۵ دی‌ماه، بیشترین میزان بارش‌ها در استان‌های جنوب و غرب کشور اتفاق افتاده است. تعداد محورهای آسیب دیده ۸۸۹ محور است که این محورها در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، ایرانشهر،لارستان، خراسان جنوبی، فارس، ایلام، خوزستان، لرستان و بوشهر بوده‌اند.

وی ادامه داد: طول راه‌های شریانی آسیب دیده ۱۰۴۹ کیلومتر، طول راه‌های روستایی آسیب دیده ۲۷۰۰ کیلومتر و تعداد ابنیه فنی آسیب دیده ۱۷۹۸ دستگاه پل و تونل بوده است. میزان برآورد خسارات وارده نیز مبلغ ۱۸۶۱۰ میلیارد ریال بوده، که بیشترین آن مربوط به ایرانشهر به مبلغ ۵۵۰۰ میلیارد ریال و بعد از آن استان های لارستان به مبلغ ۳۴۰۰ میلیارد ریال، هرمزگان به مبلغ ۳۳۰۰ میلیارد ریال ، لرستان به مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد ریال، خوزستان به مبلغ ۱۲۵۰ میلیارد ریال، کرمان جنوب به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد ریال، خراسان جنوبی به مبلغ ۸۱۰ میلیارد ریال، بوشهر به مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال، سیستان و بلوچستان به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال، فارس به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال و ایلام به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

ذاکری گفت: تا ساعت ۹ صبح ۲۵ دی‌ماه، بر اساس بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه های کشور محورهای شریانی دهگلان - حسین آباد، آزاد راه پل زال- خرم آباد و بالعکس، محور دالکی به برازجان، محور بندر خمیر به بندر عباس و محور بندر خمیر به بندر لنگه و همچنین ۱۸۵ محور روستایی مسدود بوده‌اند.

وی افزود: به منظور بازگشایی مسیرهای مسدود شده، تاکنون ۱۰۲۸ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و ۲۰۶۷ نفر از پرسنل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در عملیات شرکت کرده و ۲۶۴۸۲ متر مکعب ریزش برداری انجام شده است. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این عملیات موفق به بازگشایی ۲۰۱ محور روستایی، اصلی و شریانی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار