عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

راهکار پُر کردن گودهای پُرخطر در پایتخت چیست؟

تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت ایمن‌سازی گودهای پرخطر فقط با پُر کردن این گودها محقق نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۸۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
راهکار پُر کردن گودهای پُرخطر در پایتخت چیست؟

در شهر تهران بیش از 200 گود پُرخطر وجود دارد، گودهایی که به چالشی خطرآفرین برای تهران تبدیل شده‌اند و بارها اعضای شورای شهر تهران نسبت به وجود این گودهای پرخطر هشدار داده‌اند. محمد آقامیری، عضو کمیسون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا درخصوص گودهای پرخطر شهر تهران و راهکار پر کردن این گودها گفت: «پُر کردن گودها راهکار نیست و دردسر ویژه‌ای دارد و زمین به سبک و سیاق قبلی‌اش باز نمی‌گردد زیرا زمین باید کوبش شود، آبریزه شود و درصد تراکم آن مشخص شود بنابراین اینکه گود ایجاد شود و سپس پر شوذ امکان‌پذیر نیست.»

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: «باید برای گودهای پُرخطر فکر اساسی کرد و باید این پروژه را به اشخاص دیگری واگذار کرد تا اجرا شود. در واقع ایمن‌سازی گودهای پُرخطر و رها شده فقط با پُرکردن تمام نمی‌شود و به این راحتی نیست که پُر کنیم و تمام شود.»

همچنین مهدی عباسی، عضو شورای شهر تهران در هفدهمین جلسه شورای شهر تهران در مهرماه گفت: «با توجه به اینکه فصل بارندگی در پیش است، گودهای رهاشده در شهر تهران می‌توانند مخاطره‌ساز شوند و همانطور که می‌دانید در شهر تهران 220 گود رها شده وجود دارد که برخی از آن‌ها در سنوات گذشته حادثه آفریدند. این گودها مستقیم با جان انسان‌ها در ارتباط است و گاهی خسارات ناشی از آن جبران‌ناپذیر است. در منطقه 17 تجربه ریزش گودی نه چندان بزرگ را داشتیم و متاسفانه ساختمان‌های مجاور آسیب دیدند و خسارات فراوانی به بار آورد، لذا خواهشم این است که شهرداری به طور خاص موارد را دنبال کنند.»

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: «البته در سنوات گذشته شهرداری کارهای خوبی کرده و قوانین و مصوبات به اندازه کافی وجود دارد و اگر لازم است شهرداری در این زمینه لایحه‌ای بیاورد تقاضا داریم در این خصوص سریع‌تر عمل کنند. از شهردار تهران می‌خواهیم دستور ویژه برای رفع مشکل گودهای پر خطر بر اساس اولویت‌بندی از لحاظ پر خطر بودن، صادر کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار