معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

ارتقای سواد دیجیتال دانش‌آموزان تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل می‌کند

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت طرح ارتقای مهارت برنامه‌نویسی و سواد دیجیتالی دانش‌آموزان و معلمان دوره ابتدایی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا آسیب‌ها و تهدیدها در فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنند.

کد مطلب: ۱۲۴۸۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سواد دیجیتال دانش‌آموزان تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل می‌کند

به گزارش ایرنا، رضوان حکیم زاده درباره طرح ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی اظهار داشت: دانش آموزان در دوران پساکرونا باید برای بعد تربیتی و فناوری آماده شوند، چراکه این مساله یکی از ساحت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم تاکید کردند که باید سعی شود از قله های علم دنیا عقب نمانیم، افزود: در راستای بیانات ایشان باید آموزش مهارت های برنامه نویسی و سواد دیجیتالی را از سنین خیلی پایین شروع کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم نسلی تولیدکننده فناوری و با خلاقیت نرم افزار تربیت شود، باید آموزش به آنها از سنین کودکی آغاز شود، همچنین به همراه توجه کردن به امنیت در فضای سایبری و سواد رسانه ای به صورت جامع نسبت به آموزش‌ آنها از سنین کودکی اقدام کنیم.

حکیم زاده یادآور شد: کودکان باید بدانند که ابزارهای ارتباطی و فناوری مانند تلفن همراه فقط کارکرد سرگرمی ندارد و به طور یقین تاثیراتی در زندگی ما می‌گذارد و انجام امور را آسان تر می کند.

وی اظهار داشت: در واقع به جای مصرف کننده فناوری هوشمند باید به آفرینندگان این فناوری تبدیل شویم و این طرح آموزشی به عنوان یک بسته جامع تدوین شده و امسال به عنوان برنامه مصوبه شورای عالی فضای مجازی و مصوبه آموزش ابتدایی برای سال آینده به تصویب رسیده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح در مرحله اول پنج درصد مدارس کشور را پوشش می‌دهد، گفت: همچنین این طرح شامل ۴۳۰ هزار دانش آموز می‌شود.

حکیم زاده یادآورشد: کارشناسان معتقد هستند که آموزش این مهارت ها باید در مدارس کمتر برخوردار انجام شود اما برنامه عدالت آموزشی همیشه تاکید دارد که باید فرصت های آموزشی برای همه دانش آموزان باشد.

به گزارش ایرنا، طرح ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی، طرحی تحولی در راستای محقق شدن ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین تهیه شده است که 19 دی ماه توسط یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

حکیم‌زاده در مراسم افتتاح این طرح اعلام کرده بود: این برنامه اولین برنامه تحولی وزارت آموزش و پرورش و طرح تحولی آموزش مهارت های برنامه‌ریزی و سواد دیجیتال است.

وی افزود: بر این اساس ما مطالعاتی را انجام دادیم در خصوص برنامه های دوره ابتدایی با توجه به تأکیدی که سند در به روز آوری روش ها و استفاده از فناوری های نوین دارد وبا توجه به دوره ابتدایی و تجربه استفاده از ۲ ساله، بستر فناوری و آسیب هایی که همزمان می تواند وجود داشته باشد با مطالعه اسناد متعدد طرح تحولی را تنظیم کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار