حال و هوای فردای بازار سهام

تهران (پانا) - بازار سهام در ادامه روند منفی هفته گذشته امروز نیز با افت شاخص کل مواجه بود. کارشناسان معتقدند فردا وضعیت اندکی بهبود خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۲۴۷۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
حال و هوای فردای بازار سهام

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در ادامه روند منفی هفته گذشته امروز نیز با افت شاخص کل مواجه بود. کارشناسان معتقدند فردا وضعیت اندکی بهبود خواهد یافت.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام گفت: بازار امروز خسته‌کننده، فرسایشی و با حجم معاملات کم ادامه پیدا کرد. بی‌اعتمادی حاکم بر بازار به دلیل دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیمی است که از طرف نهادهای دولتی یا خود سازمان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: دامنه نوسان به تنهایی ایراد بازار سهام نیست. اگر دخالت و دستکاری‌ها تمام شود می‌توانیم به روزهای خوب بازار امیدوار باشبم. در این میان توافقات برجام، کاهش قیمت ارز و … نیز تاثیرگذار هست اما دلیل بی‌اعتمادی دخالت‌هاست.

رئیسی گفت: امروز معاملات خودرو نشان داد که روی سد حمایتی فردا احتمالا گروه خودرویی و بانکی روند مثبت خواهد داشت. با توجه به اینکه وابستگی بازار به سهم‌های گروه خودرویی و پالایشی زیاد است، در شروع بازار فردا روند منفی امروز را داریم اما به تدریج از منفی‌ها کم می‌شود.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام نیز گفت: با توجه به کاهش قیمت ارز که عامل قالب در بازار امروز بود، شاهد افت بودیم. با توجه به اینکه قیمت‌ها به سطح حمایتی رسیدند انتظار می‌رود سهم‌ها از روند منفی شروع کنند و به سمت مثبت حرکت کنند. این رشد در پتروپالایشی‌ها و فلزات اساسی بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: نرخ ارز در معاملات بازار فردا اثرگذار است اما نه به شدت امروز. کاهش نرخ بهره بین بانکی نیز به معاملات فردا کمک خواهد کرد. بنابراین فردا بدون تغییر در حجم معاملات قیمت‌ها از منفی به مثبت حرکت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار