تکمیل فاضلاب اردبیل نیازمند 7 هزار میلیارد ریال اعتبار است

اردبیل (پانا) - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل اعلام کرد تکمیل فاضلاب اردبیل نیازمند 7 هزار میلیارد ریال اعتبار است که تامین آن با کمک مسئولان استان پیگیری می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۷۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل فاضلاب اردبیل نیازمند 7 هزار میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش شرکت آب وفاضلاب اردبیل، علیرضا نعمت سلطانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در حاشیه جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان اردبیل با اعلام این خبر گفت: تاکنون ۶۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در اردبیل اجرا شده و ۵۳۰ کیلومتر شبکه هم باقی مانده که با تخصیص اعتبار لازم این میزان در اردبیل اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکنون ۸۰۰ میلیار ریال اعتبار برای این پروژه مصوب شده و هم اکنون هم شبکه فاضلاب و هم خط دوم انتقال در اردبیل در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی چهار شهر در دستور کار است افزود: برای تامین آب شهرهای اردبیل، ثمرین،هیر و آراللو برنامه‌های متعددی تدوین شده است.

به گفته نعمت سلطانی، در شهر ثمرین اصلاح شبکه داخلی و احداث مخزن، در شهر آراللو حذف و مسدود شدن چاه ها، در هیر انتقال آب از داخل حوزه و در شهر اردبیل هم بهسازی چاه‌های موجود و تصفیه خانه در اولویت قرار گرفته است.

وی با اشاره به تامین آب آشامیدنی ۴۳۰ روستای استان افزود: پروژه‌های آب رسانی به این تعداد روستای کم آب بخشی از مرحله اول طرح بزرگ ملی بوده که در طول ۳۰ ماه از سوی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن المجتبی (ع) انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه ۳۰ شهر استان و ۹۹۱ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارد، بیان کرد: ۴۰۱ هزار نفر در مناطق روستایی از آب شرب بهره‌مند هستند که به دلیل خشکسالی و گرمای بیش از حد در بهار و تابستان امسال اغلب این مناطق با خشک شدن رودخانه‌ها، چشمه‌ها و چاه‌ها با کمبود آب روبه‌رو بودند.

نعمت سلطانی گفت: برای آبرسانی به روستاها ۵۴۰ میلیارد تومان منابع در این زمینه تخصیص یافته تا با جذب ۱۰۰ درصدی بتوان این پروژه‌های آبرسانی نیمه تمام را در مناطق مختلف استان به سرانجام رساند.

وی با اشاره به اینکه براساس ارزیابی صورت گرفته هم اکنون تاسیسات آبرسانی ۸۰ روستای خلخال نیاز به بهسازی دارد، اظهار کرد: هم اکنون محدودیتی برای تامین اعتبار بهسازی، اصلاح و نوسازی تاسیسات آبرسانی روستایی وجود ندارد و در سال جاری ۵۸ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای هفت کیلومتر خط انتقال آبرسانی و همچنین بهسازی مخازن وتاسیسات آبرسانی روستاهای خلخال اعتبار تخصیص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار