مهمترین نکات در تمیز کردن خانه

تهران (پانا) - همه ما به دنبال سریع‌ترین راه برای تمیزکردن خانه می‌گردیم. غافل از اینکه بعضی از این میانبرها نه تنها به خانه تکانی سرعت نمی‌بخشد، بلکه مانعی است که متوجه آن نمی‌شویم. وقت آن رسیده که با این عادات قدیمی اشتباه آشنا شویم و خانه را تمیزتر از پارسال برای بهار آماده کنیم.

کد مطلب: ۱۲۴۷۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین نکات در تمیز کردن خانه

استفاده بی‌رویه از مواد شوینده نه تنها تمیزی بیشتر به ارمغان نمی آورد، بلکه زیان بار نیز هست. پاک کردن مقدار زیادی شوینده از سطح مورد نظر، بسیار سخت است و مطمئنا هیچ وقت نمی توانید در حد مطلوب این حجم از مواد شوینده را تمیز کنید. در نتیجه مواد باقی مانده، مثل یک آهنربا گرد و خاک و دوده را جذب می کنند. همیشه مطابق با آنچه در دستور العمل توصیه شده است، از این مواد استفاده کنید.

با استفاده مقدار زیاد شویند وقت، پول و آب را هدر می‌دهید! دقت کنید!

چطور انتظار دارید یک جاروبرقی با کیسه پر، فرش را به تمیز ترین شکل ممکن جارو کند؟ قبل از شروع به خانه تکانی اطمینان پیدا کنید که تمام وسایل تمیز هستند. کیسه جاروبرقی را خالی یا تعویض کنید و پوشش بخار شوی را بشویید.

مطلب پیشنهادی: خانه تکانی سریع، به جنگ این غول بزرگ برویم!

نکات مهم در خانه تکانی عید "شبکه های اجتماعی تعطیل!"

زمانی که برای خود برنامه‌ریزی می‌کنید، تا انتهای کار مشخص شده به شبکه‌های اجتماعی‌تان سر نزنید. می‌دانم مقاومت در برابر این وسوسه بسیار سخت است! شبکه‌های اجتماعی شما را برای مدت زیادی سرگرم می‌کنند و کارهای‌تان روی هم تلنبار می‌شوند. اگر نمی‌توانید تا انتهای کار صبر کنید، حتما زمان معینی را برای خود تعیین کنید. مثلا 15 دقیقه اینستاگرام‌تان را چک کنید و بعد به ادامه کار بپردازید.

نکات مهم خانه تکانی "روی شوینده را بخوانید!"

قبل از خرید و هنگام استفاده روی مواد شوینده را بخوانید، تا مطمئن شوید مناسب شماست. همه شوینده ها به صورت آنی عمل نمی کنند. با خواندن دستورالعمل، وقت خود را صرف خراشیدن سطوح نمی کنید. چند دقیقه صبر کردن، کار خانه تکانی را سریع تر پیش می برد. می توانید مواد شوینده را روی سطوح بریزید و به سراغ یک یا دو کار کوچک تر بروید و بازگردید.

نکات ریز خانه تکانی "از دستمال های مختلف استفاده کنید!"

اگر از دستمال‌های ضدعفونی کننده استفاده می‌کنید باید بدانید! این دستمال‌ها تا ابد خاصیت ضد عفونی کننده ندارند. تنها یک سطح را ضد عفونی می‌کنند و در استفاده مجدد باکتری‌ها را به سطح انتقال می‌دهند.

این نکته در مورد دستمال‌های نانو هم صدق می‌کنند. لطفا دستمال‌هایتان را مدام عوض کنید تا باکتری‌ها از سطحی به سطح دیگر منتقل نشوند. رعایت این نکته برای آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی ضروریست.

نکات خانه تکانی "لوازم و شوینده ها را مرتب کنید!"

شرط می‌بندم، نیمی از وقتتان را صرف پیدا کردن وسیله یا شوینده مورد نظرتان می‌کنید. شاید وقت سروسامان دادن به آن‌هاست. بعد از هر بار استفاده، آن ها را در جای مخصوص خودشان قرار دهید. برای این کار از اکسسوری‌های آشپزخانه هم می‌توانید استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار