وزیر آموزش و پرورش در زاهدان:

«عدالت ترمیمی» از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم در آموزش و پرورش است

زاهدان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد فراهم کردن «نصیب برابر آموزشی» و «عدالت ترمیمی» از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است که با نگاه ویژه به نقاط محروم و مرزی انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۷۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
«عدالت ترمیمی» از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم در آموزش و پرورش است

یوسف نوری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار کرد: تاثیر آموزش و پرورش بر اقتصاد بسیار زیاد و ملموس است و می‌توان آن را در سطح جامعه مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بعد از معدن بالاترین ارزش افزوده را دارد، گفت: از کل جمعیت جامعه هشتاد درصد در دانشگاه تحصیل می کنند و ۱۵ درصد جذب بازار کار می شود.

نوری تصریح کرد: عدالت مناسب و برابر آموزشی در سطح جامعه و برای همه فرزندان ایران اسلامی از مهمترین سیاست ‌های دولت است.

وی با بیان اینکه هر چه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم، ضرر نخواهیم کرد، گفت: توجه به نقاط مرزی و حاشیه کشور و محرومیت‌زدایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نوری در بخش دیگری به اجرای دقیق قانون شوراهای آموزش و پرورش و پیگیری همه مولفه های حاکم بر این قانون و بهره گیری از ظرفیت همه نهادهای جامعه برای کمک به دستگاه تعلیم و تربیت تاکید کرد.

نوری در بخش دیگری بر ضرورت کارایی هنرستان‌ها تاکید کرد و گفت: هنرستان ها با هدف بهره برداری صحیح از این بستر برای توسعه اشتغال و اشتغال زایی در بین دانش آموزان باید در جوار کارخانجات و ظرفیت‌های اقتصادی استان مکان یابی و تاسیس شوند تا امکان آموزش عملی نیز برای دانش آموزان فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش با تکریم و تمجید خیرین گرانقدر، بر بهره گیری از ظرفیت عظیم مجموعه های خیریه تاکید و اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش ظرفیت خوبی است که می‌تواند شرایط موجود را روشنگری کند و مصوباتی داشته باشد که تسهیل کننده جریان و فرایندهای آموزشی، تربیتی و تجهیزاتی باشد.

نوری خاطر نشان کرد: مدیران آموزش و پرورش باید خود را راهبر، کارشناس و متولی پرداختن به امور در سطوح مختلف بدانند.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون و آموزش‌های حضوری را در مسیر توسعه عدالت آموزشی مهم بدانید و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی با ابراز خرسندی از شرایط فراهم شده و سفر به سیستان و بلوچستان، از همه تلاش‌های صورت گرفته در آموزش و پرورش استان قدردانی کرد.

در ادامه جلسه حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: گفت: با توجه به افزایش جمعیت و مساحت شهر زاهدان ایجاد ناحیه ۳ آموزش و پرورش برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر ضروری است.

وی افزود: جذب نیروی خدماتی در مدارس سیستان و بلوچستان یکی از موضوعات مهم است که باید در تامین نیروی انسانی مورد نیاز مد نظر باشد.

وی در بخش دیگری به موضوع بیمه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: باید شرایط از سوی وزارت آموزش و پرورش فراهم شود تا به جای قرارداد سراسری با شرکت‌های بیمه، استان ها با شرایط بهتری با شرکت های بیمه تکمیلی مدنظر قرارداد ببندند.

شهریاری به وجود نیروهای توانمند در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود از توان و ظرفیت این افراد در بدنه وزارتخانه بیشتر استفاده شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری به اهمیت هنرستان ها در زمینه مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: نحوه آموزش و تجهیزات هنرستان ها باید به گونه‌ای باشد که دانش آموزان بعد از فارغ التحصیل شدن توانایی کار کردن در صنایع مختلف را داشته باشند.

ساخت اردوگاه فرهنگی و تربیتی در چابهار، برنامه ریزی ویژه برای بازماندگان از تحصیل و راه اندازی مجتمع‌های ورزشی از دیگر درخواست ‌های شهریاری در شورای آموزش و پرورش استان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار