سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد

بررسی راهکارهای جلوگیری از خرید و فروش گونه‌های حیات وحش در فضای مجازی

تهران (پانا) - سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری نشست مشترک با فوریت‌های سایبری یگان حفاظت زیست کشور برای جلوگیری از خرید و فروش گونه‌های حیات وحش در فضای مجازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بررسی راهکارهای جلوگیری از خرید و فروش گونه‌های حیات وحش در فضای مجازی

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، این نشست مشترک با حضور علی رضا ساجدین رییس مرکز فوریت‌های سایبری یگان حفاظت محیط زیست کشور با رضا الفت نسب عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

بر پایه این گزارش، دراین نشست به بررسی چالش های پیش روی سایت های داخلی خرید و فروش گونه های ممنوعه حیات وحش پرداخته و مقرر شد سطح همکاری های میان دو دستگاه بیش از پیش گسترش یابد.

علی رضا ساجدین با تشریح چالش ها و مشکلات فضای مجازی اظهار کرد: بهره‌گیری از فضای مجازی در خرید و فروش گونه‌های ممنوعه حیات وحش و اجزای آنها، سال ها است به یکی از نگرانی‌های جدی فعالان و دوستداران محیط زیست و حیات وحش کشور بدل شده است.

وی، اصلاح ساختار به منظور جلوگیری تخلفات خرید و فروش گونه های ممنوعه حیات وحش درفضای مجازی را ضروری دانست.

ساجدین ضمن تاکید بر در اولویت قرار گرفتن مقوله آگاهی بخشی و آموزش اهمیت حیات وحش به مراجعان به سایت‌های خرید و فروش، خواستار ارتباط تنگاتنگ آنها با مجموعه کارشناسی یگان حفاظت محیط زیست و مرکز فوریت های سایبری یگان حفاظت محیط‌زیست کشور شد.

رییس مرکز فوریت های یگان حفاظت محیط زیست با تاکید بر نقش فرهنگ‌سازی در رعایت حقوق محیط زیست و حیوانات گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران و توجه ویژه به سایت های خرید و فروش، حجم عظیم مراجعات روزانه برای استفاده از خدمات سایبری، ظرفیت مناسب و پویایی را به وجود آورده است که می‌توان از آن برای انتقال محتوای سالم و آگاهی بخشی در زمینه‌های گوناگون محیط زیست بهره برد و آموزش های محیط زیستی در دستورکار یگان حفاظت محیط زیست است.

الفت نسب عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست مشترک، اجرای دقیق نقطه نظرات کارشناسی یگان حفاظت محیط‌زیست و آمادگی اتحادیه را برای اجرای قوانین محیط زیستی کشور ضروری دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار