ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی «جشنواره نوجوان سالم» به استان‌ها

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، شیوه‌نامه «جشنواره نوجوان سالم» را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی «جشنواره نوجوان سالم» به استان‌ها

به منظور مراقبت و محافظت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطری که کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند، همواره برنامه‌های متنوعی، شامل محورهای مختلف آموزشی، اطلاع رسانی، ترویجی، فعالیت‌های توانمندسازی و فعالیت‌های مربوط به کاهش عوامل مخاطره آمیز در سطح مدرسه برای دانش‌آموزان طراحی و اجرا می‌شود.

این برنامه‌ها مشتمل بر مجموعه‌ای از فعالیت‌های نمایشگاهی، برگزاری جشنواره‌ها، تهیه و تولید محصولات فرهنگی و قالب‌های مشابه است.

در همین راستا، معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش، شیوه‌نامه اجرایی فعالیت «جشنواره نوجوان سالم»، ذیل برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از زیرنظام راهبری و مدیریت تربیتی را برای اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

بر اساس این شیوه‌نامه، برنامه‌های ترویجی جشنواره، این ظرفیت را دارند که علاوه بر آگاه‌سازی عمومی و ارتقای دانش و شناخت افراد در مورد رفتارهای پرخطر، موجب جلب مشارکت برای ترویج شیوه زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی در دانش آموزان شوند.

این شیوه نامه را از اینجا مشاهده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار