پیام وزیر آموزش و پرورش

دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی ماموریت‌گرا و مایه افتخار ملی است

قم(پانا)- وزیر آموزش و پرورش در پیامی به گردهمایی کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور در قم عنوان کرد دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی استراتژیک، حاکمیتی، ماموریت‌گرا و مایه افتخار ملی است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی ماموریت‌گرا و مایه افتخار ملی است

متن کامل پیام «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش به گردهمایی کارشناسان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور که امروز توسط حجت الاسلام والمسلمین «علی عسگری» مشاور وزیر در دانشگاه فرهنگیان قرائت شد، به شرح ذیل است:

همکاران ارجمند و کارشناسان فرهنگی و اجتماعی

دانشگاه فرهنگیان به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نقش بی بدیلی در آماده سازی معلمانی دارد که باید در مسیر تحول و پیشرفت تعلیم و تربیت نقش آفرینی نمایند و با شاخص هایی چون تدین و دانش افزایی، بستر اجرای سند تحول بنیادین را با رشد کمی و کیفی خود فراهم آورند.

دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه استراتژیک حاکمیتی، ماموریت گرا و مایه افتخار ملی است، این دانشگاه با بهره مندی از سرمایه های انسانی و اجتماعی خود مسیر توسعه همه جانبه را برای منزلت آفرینی نهاد تعلیم و تربیت خواهد پیمود.

بدین وسیله مراتب تشکر و قدردانی خود را از اقدامات ارزشمند مسئولان محترم این دانشگاه بویژه معاونت فرهنگی و در دوره همه گیری ویرویس کرونا اعلام می نمایم.

باور من این است که دانشگاه تربیت محور فرهنگیان، بر اساس الگوهای تربیتی و فرهنگی طراحی شده است و اولویت بخشیدن به برنامه های حوزه فرهنگی اجتماعی و تربیتی در رویکرد جدید همواره مورد توجه و اهتمام است.

بنابراین اقدامات فرهنگی، تربیتی در قالب برنامه های جهادی و به صورت دانشجومحور باید دنبال شود و دانشجو معلمان، استادان و مدیران در عرصه اجتماعی و تربیتی حضوری موثر داشته باشند.

بی شک نقش کارشناسان و مسئولان فرهنگی اجتماعی دانشگاه در تربیت معلم شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقشی بی نظیر است و باید قدر فرصت های ایجاد شده را بدانیم و از هیچ تلاشی در راستای تحقق رسالت تربیت محوری دانشگاه دریغ نورزیم.

اینجانب با افتخار خود را تربیت شده دانش سرا و تربیت معلم می دانم و از هیچ تلاشی برای رسیدن به تربیت معلمانی در تراز اسناد بالادستی دریغ نخواهم کرد.

امیدوارم دستاوردهای این گردهمایی در تحقق اهداف عالی دولت مردمی و انقلابی و ارتقای کیفیت برنامه های دانشگاه فرهنگیان با رویکرد تربیت محوری بیش از پیش موثر باشد.

تهیه خبر: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار