محمدولی:

افزایشی شدن قیمت طلا تحت تاثیر اخبار سیاسی است

حباب قیمت سکه امامی به حدود ۱۵۰هزارتومان رسیده است

تهران (پانا) - رییس اتحادیه طلا گفت با توجه به وضعیت فعلی و انتظار افراد برای رسیدن اخبار مثبت از وین، باعث شده چندان در بازار خبری نباشد و بیشتر افراد دست به فروش بزنند؛ افزایشی شدن دوباره قیمت طلا از دیروز نشان می‌دهد که بازار ما چقدر تحت تاثیر اخبار سیاسی است و با آن همگام است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایشی شدن قیمت طلا تحت تاثیر اخبار سیاسی است

به گزارش اقتصاد‌آنلاین، ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با اخبرنگار اقتصاد آنلاین درباره افزایش اخیر قیمت طلا در بازار گفت: طی روزهای گذشته به دلیل رسیدن اخباری از مذاکرات، قیمت هر مثقال طلا تا ۵میلیون تومان نیز پایین آمد و شاهد کاهش ۱۲۰ تا ۱۳۰هزارتومانی قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار بودیم.

وی افزود: اما افزایشی شدن دوباره قیمت طلا از دیروز نشان می‌دهد که بازار ما چقدر تحت تاثیر اخبار سیاسی است و با آن همگام است.

محمدولی ادامه داد: در این ساعت از معاملات قیمت هر مثقال طلا به ۵میلیون و ۲۶۰هزارتومان رسیده است و این نوسانات می‌تواند به افرادی که بدون اطلاع به این بازار وارد شده و اقدام به خرید و فروش می‌کنند آسیب بزند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با حباب سکه گفت: معمولا پیش نمی‌آید که با وجود افزایش قیمت طلا، حباب آن کاهش یابد اما امروز حباب سکه امامی به حدود ۱۵۰هزارتومان رسیده است و دلیل آن نیز نبود خریدار در بازار است.

به گفته محمدولی، با توجه به وضعیت فعلی و انتظار افراد برای رسیدن اخبار مثبت از وین باعث شده چندان در بازار خبری نباشد و بیشتر افراد دست به فروش بزنند. به این ترتیب در این ساعت از معاملات، سکه تمام امامی که به ۱۲میلیون و ۱۵۷هزارتومان رسیده است حدود ۱۵۰هزارتومان حباب دارد. نیم سکه نیز که با قیمت ۶میلیون و ۶۰۰هزارتومان معامله می‌شود، ۵۹۱هزارتومان حباب داد و ارزش ذاتی آن، حدود ۶میلیون تومان است. ربع سکه نیز با ۵۹۴هزارتومان حباب قیمتی حدود ۳میلیون و ۶۰۰هزارتومان قیمت خورده است درحالی که قیمت واقعی آن ۳میلیون تومان است. همچنین ارزش ذاتی هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۴۸۱هزارتومان است که با احتساب ۷۶۸هزارتومان حباب، امروز در بازار با قیمت ۲میلیون و ۲۵۰هزارتومان معامله می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار