کارشناس امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

پرورش مادران خوب در امروز، نجات جامعه در برابر آسیب‌های‌ اجتماعی در فردا است

بهارستان دو (پانا) - کارشناس امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به اهمیت امور زنان در جامعه تاکید کرد و گفت دختران امروز مادران فردا هستند و پرورش مادران خوب در امروز، موجب نجات جامعه در برابر آسیب‌های‌اجتماعی در فردا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۶۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
پرورش مادران خوب در امروز، نجات جامعه در برابر آسیب‌های‌ اجتماعی در فردا  است

کارگروه ویژه امور زنان و جوانان در اداره آموزش و پرورش بهارستان‌دو با حضورسرپرست آموزش و پرورش و کارشناس‌امور بانوان استان‌ تهران، کارشناس انجمن‌اولیاء و مربیان، مسئول‌امور بانوان در سالن فرهنگ بهارستان‌دو برگزار شد.

داریوش عبدی سرپرست اداره‌ آموزش و پرورش بهارستان دو گفت: این جلسه در راستای اجرای طرح وزارتی درجهت آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان اولیا و مربیان مطابق با برنامه عملیاتی1400 منطبق با سند تحول بنیادین صورت گرفته‌است و ما از تمام ظرفیت‌های منطقه استفاده می‌کنیم تا قدم مثبتی در اجرای این طرح داشته‌باشیم.


مریم شریف کارشناس امور بانوان اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این جلسه بیان کرد: نقش زنان درآموزش و پرورش بسیار مهم است، مادران فردا دخترانی هستند که امروز ما آنها را آموزش می‌دهیم و این مادران امروز نقش بسزایی در تربیت فرزندان آینده این ملت دارد اگر امروز ما بتوانیم مادران خوب و با استعداد پرورش دهیم جامعه را در آینده در برابر آسیب‌های‌اجتماعی نجات داده‌ایم زیرا شعار ما دختران امروز مادران فردا هستند.
او در ادامه افزود: مناطق از حضور بیشتر روانشناسان و مشاوران در جهت پیشبرد 8طرح وزارتی تحکیم بنیاد خانواده، خود‌مراقبتی و سلامت‌زنان در مدارس استفاده کنند و نشست صمیمی با دانش‌آموزان داشته باشند، جلساتی با اولیا دانش‌آموزان در مورد ازدواج در سن پایین یا ازدواج‌اجباری که چه عواقبی برای خانواده و فرزندان آنها و جامعه دربر خواهدداشت صحبت‌ کند که تا حدامکان از آسیب‌های اجتماعی (خودکشی نوجوانان) جلوگیری شود و این اتفاق رخ نخواهد داد مگر با همکاری تمام ارگان‌های تربیتی، پس امور زنان به تنهایی نمی‌تواند این امر مهم را اجرا کند.

شریف اظهار کرد: یکی از هدف‌های مهم از برگزاری کارگروه توانمند‌سازی بانوان آسیب‌شناسی اجتماعی در منطقه، شناسایی نیازهای دانش‌آموزان و ارجاع آن توسط مسئولین به معاونت امور زنان ریاست جمهور است.


در پایان جلسه شریف به همکاران فرهنگی زن که سرپرست خانوار هستند و مشکلات اقتصادی فراوانی دارند اشاره‌کرد و گفت: نمیتوان انتظار بازدهی خوبی از این آموزگاران در کلاس درس داشت و باید این تعداد فرهنگی که سرپرست خانوار هستند شناسایی‌شوند و اقدامات لازم انجام شود(با آموزش دادن و وام) تا به درآمدزایی برسند.
در پایان مسئول‌بانوان بهارستان‌دو به تشریح 8 طرح وزارتی که مدارس آن‌ها را اجرا کردند پرداخت.

خبرنگار دانش‌آموز: علیرضا مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار