منادی:

رتبه‌بندی معلمان طی روزهای آینده در شورای نگهبان نهایی می‌شود

رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرا می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام معلمان باید رتبه‌بندی شوند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای لایحه رتبه‌بندی در بودجه ۱۴۰۱ افزوده شده است گفت این لایحه طی دو سه روز آینده در شورای نگهبان نهایی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۶۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
رتبه‌بندی معلمان طی روزهای آینده در شورای نگهبان نهایی می‌شود

علیرضا منادی سفیدان با حضور در برنامه به وقت ایران شبکه آموزش با بیان اینکه مجلس حساسیت زیادی نسبت به آموزش و پرورش دارد اظهار کرد: بحث سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش مهم است مهم ترین گام ما در مجلس تلاش و رایزنی با دولت قبلی بود که لایحه رتبه بندی روی کار آمد و با تصویب آن این لایحه اکنون در شورای نگهبان است و تا دو سه روز آینده نهایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این لایحه در بودجه افزوده شده است افزود: دانش‌آموزان صفر تا ۶ سال را به آموزش و پرورش برگرداندیم سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نیز در این راستا کمک کننده بوده است.

منادی ادامه داد: یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر و از طرفی ۳ و نیم میلیون نفر محروم از تحصیل هستند ۱۷ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم و ۳۰ درصد دانش‌آموزان به توانمند سازی در برابر آسیب‌های اجتماعی نیاز دارند.

رتبه بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرا می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام معلمان باید رتبه بندی شوند ۸۰ درصد هیات‌های ممیزه مقدمات رتبه بندی را آماده کردند تا این طرح اجرا شود

وی با بیان اینکه وزیر، آموزش و پرورش را در شرایطی تحویل گرفت که مشکلات زیادی دارد افزود: برنامه‌های نوری یک برنامه خوب است که به مجلس ارائه شد. یکی از مهم ترین پایش‌های کمیسیون پایش برنامه‌های نوری است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد رتبه بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرا می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام معلمان باید رتبه بندی شوند ۸۰ درصد هیات‌های ممیزه مقدمات رتبه بندی را آماده کردند تا این طرح اجرا شود.

جزئیات ساماندهی نیروی انسانی

منادی با تاکید بر ساماندهی نیروهای انسانی گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش شدند در آزمون دوم ۱۲ هزار نفر دیگر وارد شدند از سال ۹۱ به بعد تعداد قابل توجهی نیز وارد شدند. برای ساماندهی حق التدریس‌ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی ۷ نوع طرح داشتیم؛ امروز در کمیسیون یک طرح را با دو ماده مدنظر داریم.

وی همچنین در ادامه اضافه داد: در بررسی‌های خود ماده مورد نظر به کمیته برگشته است تا مجدد بررسی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه هیچ چیزی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد اظهار کرد: معلمان عادت به آموزش مجازی نداشتند کرونا این امکان را برایمان فراهم کرد تا عدالت آموزشی را ایجاد کنیم.

حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها با لحاظ تمهیدات ستاد ملی مقابله با کرونا است و باید امیکرون را جدی بگیریم‌

منادی گفت: حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها با لحاظ تمهیدات ستاد ملی مقابله با کرونا است و باید امیکرون را جدی بگیریم‌. با وجود مشکلات و چالش‌ها با افتخار اعلام‌ می‌کنیم جز ۱۴ یا ۱۵ امین کشور در حوزه دانش هستیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت موثر مدرسه تلویزیونی ایران در دوران کرونا تاکید کرد که در سال‌های آینده تعداد شرکت‌های دانش بنیان افزایش می‌یابد. کشوری در دنیا جلوتر است که آموزش قوی داشته باشد اما باید در بحث فرهنگ نیز حرکت موثر داشته باشیم‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار