وضعیت دانشآموزان در امتحانات حضوری
ملارد (پانا) - پس از حدود دوسال تعطیلی مدارس و آسیبهایی که کرونا و خانهنشینی به آموزش و پرورش دانشآموزان زد، اکنون فصل امتحانات است، امتحاناتی که به صورت حضوری برگزار میشود و با وجود تلاشهای معلمان، باز هم به عنوان چالشی برای دانشآموزان مطرح است.
حدود دو سال به علت شیوع ویروس کرونا، مدارس تعطیل بود و آموزشها به صورت مجازی انجام میشد، معلمان آزمونها را به صورت مجازی از دانشآموزان در منزل میگرفتند، دسترسی کافی به دانشآموز نداشتند و متأسفانه وضعیت تحصیلی دانشآموزان به صورت دقیق مشخص نبود، کرونا علاوه بر آسیبهایی که به امور آموزشی دانشآموزان وارد کرد، باعث شد تا آنها زمان کافی را به مطالعه اختصاص نداده و وقت خود را هدر بدهند، این امر موجب ضعیف شدن و افت تحصیلی دانشآموزان شد. در ادامه صحبتهای چند دانشآموز را درباره مشکلات حضوری شدن امتحانات میخوانید.
مبینا بابائیان دانشآموز پایه دهم تجربی مدرسه علامه جعفری ملارد، در این مورد به پانا گفت:«من با حضوری شدن امتحانات مخالفم چون بیشتر آموزشها به صورت مجازی برگزار شد، ولی از ما به صورت حضوری آزمون گرفتند.»
زهرا ولینژاد دانشآموز پایه دهم تجربی همان مدرسه، در رابطه با این موضوع بیان کرد: «امتحانات حضوری به نفع دانشآموزان است، ولی من معتقدم که مواقع تدریس، دبیر باید نظارت کافی داشته باشد و آزمونها را در سطح تدریس خود و از کتاب درسی از ما بگیرند تا امکان پاسخگویی و رفع اشکال را داشته باشیم.»
حنانه بابایی دانشآموز پایه یازدهم تجربی مدرسه علامه جعفری هم پیرامون مشکلات آزمون حضوری توضیح داد: «حضوری شدن امتحانات بعد از تدریس مجازی دبیران، کار چندان درستی نبود چون دانشآموز بعد از دو سال آزمون و تدریس مجازی وارد مدرسه میشود و هنوز آمادگی شرکت در آزمون حضوری را ندارد.»
وی افزود:«نظر من و بسیاری از دانشآموزان، مخصوصا دانشآموزان دبیرستانی این است که باید قبل از برگزاری آزمونهای حضوری، معلمان آمادگی لازم را برای دانشآموزان فراهم کنند تا ما دانشآموزان بتوانیم بدون داشتن اضطراب و فشار درس با آرامش در امتحانات حضوری مدرسه، شرکت کنیم.»
خبرنگار دانشآموز: الههسادات بابایی
ارسال دیدگاه