رایزنی امیرعبداللهیان با معاون رئیس‌جمهوری ترکمنستان

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با معاون رئیس‌جمهوری و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری ترکمنستان و هیات همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی امیرعبداللهیان با معاون رئیس‌جمهوری ترکمنستان

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، در این دیدار طرفین درخصوص همکاری‌های مشترک در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی، حمل و نقل و ترانزیت گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

همچنین با توجه به سفر قریب الوقوع رئیس‌جمهوری ترکمنستان به جمهوری اسلامی ایران، در این ملاقات در خصوص اسنادی که قرار است در جریان این سفر به امضای طرفین برسد رایزنی و تبادل نظر شد.

مسائل منطقه‌ای از جمله اوضاع جاری در افغانستان از جمله دیگر محورهای گفت‌وگو بین وزیر امور خارجه کشورمان و معاون رئیس‌جمهوری ترکمنستان بود که در این راستا طرفین بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کردند.

معاون رئیس‌جمهوری ترکمنستان در این دیدار بر اهمیت روابط دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید نموده و نقش کمیسیون مشترک اقتصادی در توسعه روابط فیمابین را مهم ارزیابی کرد.

سردار بردی محمداف همچنین تاکید کرد که ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای همکاری دو کشور در بخش‌های حمل و نقل، خدمات فنی و مهندسی، برق، نفت و گاز وجود دارد.

با توجه به اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی میان دو کشور، طرفین در این دیدار بر اهمیت توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور تاکید کرده و همکاری بین استان‌های کشور را نیز در همین راستا مهم ارزیابی کردند.

در این دیدار رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز حضور داشت که در خصوص همکاری‌های دوجانبه و پروژه‌ها و برنامه‌های مشترک توضیحاتی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار